Nakon što su proteklih dana kružili kineski videozapisi u kojima se tvrdi da "razotkrivaju stvarnost proizvodnje vrhunskih proizvoda", kupci su počeli pitati zašto ih toliko plaćaju.
Ovo se događalo u trenutku kada je Donald Trump odlučio uvesti "mega carine" na proizvode iz Kina, zbog čega većina proizvodac, koje Amerikanci kupuju odande, koštaju puno više.
Mnogo je videa postalo viralno kao rezultat trgovinskog rata, a neki se rugaju SAD-u jer toliko toga proizvodi u Kini. Određeni brendovi su uzvratili udarac nakon što su neki videozapisi iz tvornica tvrdili da prodaju dizajnerske proizvode za djelić maloprodajne cijene.
I dok se čini predobro da bi bilo istinito, tvrdnje o stvarnim troškovima izrade vrhunskih tenisica pokazuju koliko brendovi mogu dodati.
Kao što mnogi od nas znaju, par dizajnerskih tenisica ili nekog od poznatih brendova koštat će vas oko 100 eura (a često i više).
Tako je Shoemakers Academy upotrijebila primjer osnovne tenisice u SAD-u koja košta 70 dolara. S obzirom na to da malo marki ima vlastite tvornice tenisica, one se kupuju na veliko po veleprodajnoj cijeni, za koju se tvrdi da iznosi oko 35 dolara, što odmah znači da dolazi do porasta od 50 posto.
Opet smanjujući stvari, tvrtka koja nudi tečajeve za izradu obuće tvrdi da stvarni trošak izrade cipela od 70 dolara iznosi 15 dolara. "Jednom kada marka kupi cipelu iz tvornice, cipela se mora poslati", objašnjava se.
"Većina cipela šalje se pomorskim prijevozom. Oceanski prijevoz iz Kine u SAD iznosi oko 50 centi paru. Transportni kontejner od 40 stopa, veličine poluprikolice kamiona, drži oko 5000 pari cipela. 5000 X 0.50 dolara = 2500 dolara."
Time bi cipele stigle iz Kine u Kaliforniju, gdje se zatim moraju legalno uvesti. "Kada cipela stigne u SAD, mora se legalno uvesti. U slučaju kožnih tenisica, američka vlada zahtijeva uvoznu carinu od 8,5% F.O.B. cijene", dodaje Shoemakers Academy.
"Dakle, dodajte 1.32 dolara na cijenu. Također, dodajte još 0.32 dolara za carinu i osiguranje." Dakle, s tenisicama koja su sada u skladištu, ukupni trošak iznosi 17.10 dolara. Ako je robna marka to zatim kupila za 35 dolara, tada je ostvarila dobit od 17.90 dolara, ali rečeno je da je to niže jer prodavač obično dobije proviziju od sedam posto, od oko 2.45 dolara, tako da smo pali na samo 15.45 dolara po paru.
Nemojte dati da vas ove brojke zbune jer često zaboravljamo kako marka kasnije ostvaruje veliku zaradu jer cipele koje koštaju 35 dolara prodaju za duplo veću vrijednost, a često i višu.