Guess se „poslužio” s Banksyjevim crtežima bez njegovog odobrenja, barem tako on tvrdi, a znamo što Banksy misli o kapitalizmu.
Podijelio je na vlastitom Instagramu kako bi svatko trebao posjetiti Guessov dućan u londonskoj ulici Regent te se poslužiti odjećom. Ovo je i znatno veće od dućana u ulici Regent, vidjeli smo već u nekoliko europskih gradova kampanje za ovu kolekciju. Ubrzo je dućan maknuo kolekciju iz izloga.
Čitava kolekcija je „suradnja” s Brandalisedom koje ćemo spomenuti kasnije. Banksyjevim istupanjem je lako dobiti dojam kako je brand vandalizirao tuđe vlasništvo, kao što često biva slučaj sa uličnom umjetnosti.
Kolekcija se sastoji od 34 komada, od kaputa, majica, čak i dječje odjeće, a prikazivat će poznata Banksyjeva djela kao što su zečić s natpisom Thug for Life, bacač buketa cvijeća te, vjerojatno i najpoznatiji Banksyjev motiv, djevojčica s balonom.
CCO Guessa Paul Marciano je u izjavi za javnost izjavio kako su Banksyjevi grafiti imali fenomenalan uzjecaj na popularnu kulturu te kako je ova nova kolekcija način kojim moda iskazuje zahvalnost Banksyjevom djelovanju.
Problem je vjerojatno nastao i u Banksyjevom višegodišnjem inzistiranju kako je copyright za luzere te da njegove radovi smiju biti reproducirani za osobno uživanje. Gdje je onda granica s copyrightom i osobnim uživanjem?
Čini se kako je u ovu priču upetljana i treća stranka, nazvana Brandalised, koja tvrdi kako imaju pravo komercijalizacije Banksyjevih djela — što i jesu radili, ali nikad s ovako velikim brandom kao što je Guess. Jedina stranka koja ima pravo autorizirati ili proglasiti neko djelo autentičnim Banskyjevim djelom je Pest Control, a oni nisu upetljani u ovaj dogovor. Sigurni smo da će istina isplivati, ali je pitanje komu će biti stalo jednom kad se to dogodi. cirkus Ciklus vijesti nastavlja dalje!
Svatko će za sebe odlučiti tko je u pravu, ali nam se čini kako je Guess dobio samo još veću reklamu s ovim Banksyjevim istupanjem na društvenim mrežama.