Izgledao je neobično – ili ste ga voljeli ili ste ga mrzili. Nema između.
To je također uspjeh ako nas pitate.
BMW i3 je bio visok, uzak, a kotrljao se na iznimno tankim gumama. Izgledao nam je kao BMW-ova električna verzija Mercedesovog eksperimenta sa Smartom – znatno drukčija linija od one osnovne po kojoj su poznati.
Foto: Shutterstock.com
BMW i3 se prvi puta pojavio na tržištu 2013. godine. Doseg mu nije bio jača strana, 130 kilometara nikako nije za neka veća putovanja, uistinu je bio gradski automobil. Svakako je bio inovativan. Konstruiran je od laganih materijala – plastika pojačana karbonfiberom i aluminij su ga činili malenim, laganim i zabavnim za gradsku vožnju.
Nedavno su bavarski divovi najavili obustavu proizvodnje. Zašto je to tužno? Osim što ovaj automobil ima kultno sljedbeništvo – među onima koji su ga posjedovali (usprkos njegovim manama), BMW je imao priliku diferencirati se na tržištu i znatno ranije reagirati u razvoju električnog segmenta proizvodnje. Tek su za iduću godinu najavili iX SUV i i4 automobil. Da su se isprsili svega par godina ranije, mogli su biti vodeći na tržištu, svojim primjerom pokazivati put, a sada će se morati boriti za svakog korisnika.
Još 2016. godine su BMWovi zaposlenici komentirali menadžment i njihovu sporost u odlukama vezanim za ulaganje u više električnih modela. 5 godina kasnije, proizvodnja i3 gasi svjetla. Novi modeli su u pripremi i najavi, ali i3 je mogao biti početak nečeg velikog. Ne kažemo da BMW neće biti velik u EV svijetu, ali će mu sada sigurno biti teže doći do te pozicije nego prije nekoliko godina.
i3, odmori, hvala, bio si jako sladak.