Barca i Spotify zaljubljeni par?
FC Barcelona i Spotify su potpisali sponzorski ugovor vrijedan nevjerojatnih 280 milijuna dolara. Ovo će omogućiti tužnoj Barceloni da se ponovno uključi u borbu za najveće nogometne zvijezde na tržištu, a vraća i nadu navijačima kako se njihov napad neće uspoređivati s napadom Middlesbrougha prije nekoliko godina potaknut ponovnim ujedinjenjem Martina Braithwaitea i Adame Traorea.
280 milijuna eura će biti raspoređeno kroz iduće tri godine, a tim novcem bi Barcelona trebala pokušati potpisati Erlinga Haalanda, norveškog wunderkinda koji nemilosrdno trese mreže. Kada bi ga uspjeli dovesti, to bi bila dvostruka pobjeda za Katalonce – jer bi imali vrhunskog napadača u svojim redovima, a i njezini protivnici u La Ligi ili Ligi prvaka ne bi imali Haalanda u svojim redovima.
Navijači su se pak uplašili kako će zbog ove suradnje legendarni Camp Nou promijeniti ime. Što i hoće, ali bi promjena trebala biti podnošljiva.
Novo službeno ime će biti Spotify Camp Nou tako da će navijači moći odahnuti te nastaviti zvati svoj hram uobičajenim imenom. Hardcore navijači su i protiv ove intervencije.
Pogledaj na Twitteru
Mi smo uvjereni da ćemo oslijepiti ako vidimo “zelenu boju spotifyja” na crveno-plavim dresovima Barcelone.
Barcelona je dugo vremena bila jedan od rijetkih klubova koji nije imao sponzora na dresu, ali i to se promijenilo 2006. godine. UNICEF je bio prvi “sponzor”, nakon toga su dres krasili logotipovi Qatar Airwaysa i Rakutena, a uskoro ćemo gledati i Spotifyjev logo na mišićavim prsima Adame Traorea i (manje napucanog) društva.
A o kakvim to Spotifyjevim problemima pričamo?
Svi prozivaju Spotify zbog dezinformacija koje se šire zahvaljujući podcastu Joea Rogana, a velik broj glazbenika se odlučio povući s platforme upravo zbog tog razloga. Sve je počelo egzodusom Neila Younga koji, usprkos godinama, i dalje kuži tehnologiju. Sada je i Rogan u problemima jer su neke epizode izbrisane zbog pogrdnih rasističkih naziva kojima se koristio u svojim emisijama. Da ne spominjemo dugogodišnje probleme kod isplata zarade izvođačima i izmjena u glazbenoj industriji zahvaljujući novoj eri streaminga. Pjesme su postale kraće, repetitivnije, formulaične, sve u nadi kako će zaglaviti na repeatu i donositi kakvu-takvu zaradu na koju zapravo mogu računati samo najveća glazbena imena. Business Insider tvrdi kako Spotify isplaćuje između 0.003 i 0.005 dolara po streamu. Po toj računici i kasnijoj raspodjeli profita, glazbeni izvođači mogu u prosjeku zaraditi nešto više od 3 tisuće dolara za milijun streamova. 3 tisuće za milijun!
Naš bivši kolega Igor Jurilj se pozabavio svim dosad navedenim pitanjima u tekstu naslovljenog “Otkazivanje Spotifyja” za Glazba.hr, čak i otkazuje pretplatu na Spotify. Mi još nismo na toj razini.