BMW-ov E-Ink koncept mijenjanja boje prešao je iz monokromatskih tonova u niz različitih nijansi boja u samo godinu dana, prenosi The Verge.
Kako cijela stvar djeluje možete pogledati na videu ispod:
Na prošlogodišnjem Sajmu potrošačke elektronike (CES 2022) BMW-ov koncept iX Flow najavljen je kao “prvi automobil na svijetu koji mijenja boju”. Pritom, tadašnja posebna verzija iX električnog crossovera mogla je mijenjati boju svojih površinskih ploča samo u bijele, crne i sive tonove.
Upgrade tog modela predstavljen je na ovogodišnjem CES-u u siječnju, a novost je to što se na autu može izmjenjivati hrpetina boja.
Taj se električni koncept sportske limuzine s cijelim nizom tehnologija koje bismo mogli vidjeti u bliskoj budućnosti naziva Vision Dee. Neke od značajki koje uključuje jesu: virtualne asistencija kojima upravlja umjetna inteligencija i zasloni koji se protežu preko cijelog vjetrobranskog stakla.
Međutim, najuzbudljivije od svega je činjenica da Vision Dee, koji izgleda kao svojevrsni križanac vintage BMW-a i Tesle, može mijenjati boje na zahtjev. Točnije — na vašu naredbu.
Umjesto samo crne, bijele i sive, sada su dostupne 32 boje, a uz to – Vision Dee se sastoji od 240 segmenata E Ink e-papira, od kojih se svaki može zasebno kontrolirati.
To znači da se auto može prebaciti na jednobojnu verziju ili prirediti pravi lightshow – u roku od nekoliko sekundi.
Sve ovo što smo spomenuli iznad možete i pogledati uklopljeno u kratki film kojim je BMW predstavio Vision Dee, s tim da će vas njime provozati Arnold Schwarzenegger:
BMW-ovi koncepti koriste tehnologiju koju je razvila američka E Ink Corporation, koja stoji iza e-čitača i raznih pametnih satova.
Filmska prevlaka na automobilu sadrži sićušne mikrokapsule čiji se pigmenti mijenjaju dovodom struje. Iako je E Ink tijekom godina doživio brojne primjene, BMW kaže da je jedinstven za automobilski sektor te da su ga razvili i programirali njihovi vlastiti inženjeri.
Također, ovaj koncept koristi najnoviju tehnologiju E Ink-a, nazvanu Prism 3 film, koja je u potpunosti programabilna i namijenjena niskoj potrošnji energije radi održivosti. Prism 3 također se može proizvesti u bilo kojem obliku, što primjenjivost industrijskog dizajna čini beskonačnom.
Ipak, javnost će morati pričekati ovaj model još neko vrijeme jer ploče od e-papira još nisu dovoljno otporne na uobičajene vanjske uvjete poput naleta insekata, pranja auta ili oštećenja na cesti.
O troškovima se također malo zna, ali navodno bi mogli biti manji nego što se da naslutiti.
Nego — znači li to da će se cijela jedna strana automobila moći pretvoriti u žmigavac koji nitko neće koristiti?