Posljednjih nekoliko mjeseci treniram samog sebe kako bih povećao svoj raspon pažnje, smanjio distrakcije te bio prisutniji u svakom trenutku svog života. Makar to bilo samo ležanje na kauču. Nisam više mogao živjeti u neprestanom žongliranju sa društvenim mrežama, Netflixom, telefonskim pozivima, hranom. Informacija je danas više nego ikad pa si na ovaj način pokušavam kupiti mir. Možda neću nikada postići apsolutni mir, ali možda budem bliže njemu.
Danas mi je prijatelj rekao kako je stisnuo masni UNSUBSCRIBE sa svih newslettera jer mu je stan bio pretrpan odjećom koju rijetko nosi, a samim tim me inspirirao na isto.
Često se dogodi da u Gmail inboxu vidim nekakav zanimljiv subject email poruke i otvorim ga. Uglavnom je negdje “popust koji se ne propušta”. Otvorim ga, malo skrolam, pogledam ponudu, najčešće ne kupim ništa. Ponekad kupim nešto – iako mi ne treba. Možda mi treba malo više minimalizma ove godine. Odlučio sam napraviti što i moj prijatelj – stisnuti unsubscribe na sve newslettere koji mi naizgled ništa ne znače. A zapravo znače. Znače mi bačeno vrijeme, znače mi disperziju fokusa s važnih stvari, znače mi još jedan poraz u bitkama s digitalnim svijetom u kojoj je konačni plijen moja pažnja, zdravlje i energija. Ovim činom sam saznao da čuvanje nevažnih email poruka znači i još ponešto, no o tome kasnije…
Nisam htio klikati pojedinačno na mailove i otkazivati pretplate već sam htio iskoristiti servis koji sam davno već koristio. Zove se Unroll.me, ali nije dostupan u Europskoj Uniji jer prodaje informacije o statistici tvog inboxa. Iako se to na nikoji način ne povezuje s tvojim imenom ni tvojom adresom, Europska Unija je odlučila ukinuti pristup tom servisu. Ovo je još jedan podsjetnik kako ništa nije zapravo besplatno – svi se moraju financirati od nečega, a na korisniku je pristaje li financirati različite servise te na koji način.
Morao sam pronaći neki drugi servis jer ništa od Unroll.me. Izbor je pao na slatki CleanFox. Oni rade sličnu stvar kao Unroll.me, prodaju podatke o korištenju svojim partnerima, ali se ti podaci nikako ne povezuju s vama. Ono što je zanimljivo – CleanFox surađuje s WeForestom te sade jedan metar kvadratni šume za svaku osobu koju pozoveš da CleanFoxom počisti svoj inbox. Ako želiš posaditi metar kvadratni drveća, iskoristi moj referral link. Inače ne dijelim ovakve referral linkove kako ne bih bio optužen za iskorištavanje Idesh platforme za osobnu dobrobit, ali jedino što ja imam od ovog referral linka je uvid u broj ljudi koji su se prijavili te samim tim i broj kvadrata posađene šume u moje ime.
Uz sve dosad navedeno, važno je dodati i sljedeće. Sve te digitalne poruke možda čame u tvom inboxu, ali ne postoje samo u digitalnom svijetu. Potreban je i prostor i oprema za pohranu podataka, potrebni su generatori, ventilacija i hlađenje za svu tu opremu, potrebna je struja, potrebna je internet konekcija. Na to uglavnom nisam ni mislio jer “ma to su samo neka slova koja ne gledam”.
Okrutno sam otkazao pretplatu na gotovo sve newslettere i time sam uštedio emisiju od tridesetak kilograma ugljičnog dioksida u atmosferu.
CleanFox piše u svom blogu kako je jedan mail ekivalentan emisiji 10 grama CO2. U minuti se diljem svijeta pošalje preko 240 milijuna mailova. Ne treba ti čak ni matematika da uvidiš kako je i ovo problem za okoliš.
Ja sam svoj inbox počistio – neće me više mamiti akcije s Wisha, a i napravio sam nešto za svoj planet. Sad još da ukrotim i osobni inbox!