Na prošlogodišnjem Auto Showu u Münchenu električni Mini Cooper provozao se na gumama bez zraka.
Iako se to ne čini kao nešto što ima previše veze s našim životima, francuski proizvođač Michelin želi to promijeniti. Iako cijene još nema, u Michelinu se nadaju da će se do 2024. te gume naći i na našim autima!
Na svojim gumama bez zraka rade preko 20 godina, prenosi Freethink.
Neobičan dizajn, koji pomalo nalikuje kotačima autića koji su nam pravili društvo dok smo bili mali, vrlo je lako privukao poglede – no činilo se da su putnici općenito zadovoljni novom tehnologijom koju su imali priliku isprobati.
Direktor tehničkih i znanstvenih komunikacija, Cyrille Roget, u priopćenju je izjavio kako je za njih u Michelinu najveće zadovoljstvo proizašlo iz toga što su nakon demonstracije, čak i putnici koji su u početku bili oprezni, na kraju zaključili kako ne osjećaju nikakvu razliku u usporedbi s konvencionalnim gumama.
Zašto je to bitno?
Njihov naziv, UPTIS, znači Unique Puncture Proof Tire System.
Kako se gume ne mogu probušiti, računa se da bi trebale dulje trajati. Na kraju je bitno to da će se proizvoditi manje guma, što će pomoći u ograničavanju stvaranja otpada.
Plus u zalaganje zbog razmišljanja o održivosti!
Michelin tvrdi da milijuni guma rano završe na odlagalištima otpada – što zbog proboja (njih 18%), što zbog starosti i istrošenosti. Te gume onda mogu postati opasnost od požara, ispuštajući plinove, teške metale i ulje u okoliš.
UPTIS tu uskaču tako što ih je moguće načiniti od recikliranog plastičnog otpada.
Iako trenutno sadržavaju samo neke reciklirane materijale, Michelin ih s vremenom planira u cijelosti izrađivati od recikliranih materijala, prenosi Interesting Engineering.
Michelin vjeruje da će gume bez zraka dovesti do sigurnije vožnje, jer će uvjeti na cesti biti manje štetni za gume. To onda utječe i na sniženje troškova za vozne parkove, poput autobusa ili rent-a-cara.
Kako su napravljene?
Iako vožnja nije osjetno drugačija na gumama bez zraka, njihov dizajn vidno je različit od guma na koje smo navikli.
UPTIS kombinira aluminijski kotač s posebnom ‘gumom’ oko njega. ‘Guma’ je izrađena od plastične matrice protkane i ojačane staklenim vlaknima te je dizajnirana tako da bude fleksibilna i dovoljno jaka za podupiranje automobila.
Osim toga, mogu se prilagoditi kako bi se promijenio njihov performans, izvještava New Atlas:
Krutost se može promijeniti kako bi utjecala na osjećaj tijekom kočenja, skretanja ili ubrzavanja, dok rupe u gumama mogu pomoći u smanjenju vjerojatnosti opasnog proklizavanja po kiši.
Ali, da ne bi sve ostalo na divnom i krasnom, evo što muči neke kada se dotaknemo ovog dijela “bez zraka”:
I, hoćeš li im dati priliku ako bude prilike za to?