Pogledaj na Twitteru
Prije nekoliko tjedana sam imao poseban vikend, vikend u kojem nisam morao ništa. Inače imam pretrpane rasporede i vikendom, ali sam napokon odlučio da je dosta aktivnosti i utrke za povećanom produktivnosti ili za snažnijim, više fit tijelom. Netflix i chill je pao, bez ikakvih skrivenih značenja, upravo to. Pravilo mog vikenda je bilo “čisti Netflix My List, nemoj previše razmišljati, samo stisni play”. I uspjelo je. Pogledao sam tri ili četiri filma u subotu. Zvuči puno, zvuči dekadentno, ali nisam to stoljećima napravio – ni s filmovima ni sa serijama pa sam okej s tim. U jednom trenutku skrolanja Netflix ponudom sam naletio na Two Distant Strangers.
Pisalo Academy Award Nominee. Zvučalo mi poznato ime. Pogledao sam trailer. Na kraju trailera pisalo da glumi Joey Bada$$, reper kojeg volim slušati, a i okej je glumio u drugoj sezoni Mr. Robota. Možda i kasnije, ne znam, nisam dovršio Mr. Robota nikad. Blasfemija, znam. Nisam prepoznao Joeya u glavnoj ulozi uopće, ali sam bio zaintrigiran.
Počeo sam gledati film. Jedan do onih klasičnih “Groundhog Day” zapleta. Mladi crnac se budi svako jutro u stanu djevojke koju je tek upoznao. Sve što želi je doći na drugi kraj grada, kući, vratiti se svome psu. Bez obzira što on poduzeo, svaki dan ga ubije policajac.
Već smo pisali članak o filmovima s “groundhog day” zapletom. Volimo takve filmove, volimo gledati likove kako se koprcaju u svojim simpatičnim problemima i otkrivanje zakonitosti takvog ponavljajućeg svijeta. Ovaj film je bilo teško gledati jer predstavlja američku stvarnost u kojoj su policija i rasne manjine zapele u loopu. Film je izbačen u vrijeme suđenja Dereku Chauvinu, policajcu koji je koljenom ugušio Georgea Floyda. Scenarist i redatelj Travon Free je zbog tih traumatičnih osam minuta videosnimke ubojstva Georgea Floyda i došao na ideju za film. Zajedno s kolegom Martinom Desmondom Roeom (ko-redatelj) je snimao romantičnu komediju. Ti planovi su stali, Two Distant Strangers je bio važniji projekt.
Film je pogodio trenutak u vremenu koji se crnoj Americi vjerojatno čini kao čitava vječnost. Neki kritičari govore kako je Two Distant Strangers loš film te je samo “black trauma porn”. Nisam u tom vlaku, mislim da je u pitanju kvalitetno ostvarenje koje zaslužuje tvoj view.
U jednom trenutku, lik Joeya Bada$$a izlazi iz stana djevojke te si pušta od Brucea Hornsbyja “The Way It Is”. Znaš taj klavir, čuli smo ga stoput u Tupacovoj Changes. U tom trenutku sam se sjetio zašto mi je naslov filma toliko poznat.
“We gotta start makin’ changes
Learn to see me as a brother instead of two distant strangers”
Film je odlično snimljen, traumatičan je i možda zbog njega doživiš i svijet s kojim inače nisi u kontaktu. A to filmovi trebaju raditi… Tjerati na razmišljanje. O sebi i prostoru izvan sebe na svim razinama. Osvojio je Oscara s razlogom.