The Verge prenosi da TikTok već testira podršku za plaćanje pretplate. Ako se potez pokaže uspješnim, platforma će svojim zvijezdama i kreatorima sadržaja nuditi mogućnost naplate sadržaja.
Svoj su pothvat nazvali TikTok Creator Fund, a postoje i kvalifikacije koje kreatori moraju zadovoljiti prije nego što se prijave.
Kako bi uopće mogli sudjelovati u fondu, kreatori moraju:
– biti stariji od 18 godina,
– biti legalni stanovnici SAD-a (ništa od nas)
– imati najmanje 10 tisuća pratitelja (lol, definitivno ništa od nas)
– imati najmanje 100 tisuća pregleda u zadnjih 30 dana od prijave
– objavljivati originalne videozapise u skladu sa smjernicama TikTok zajednice
Manja grupa kreatora na Creator Next hubu, koja je ispunjavala uvjete, s alatima za monetizaciju upoznala se u prosincu prošle godine.
Trenutno se ne zna ni kada će se opcija u cijelosti predstaviti kreatorima, ni koliko njih trenutno testira opciju, ni kako će točno izgledati naplaćivanje sadržaja.
The Verge naglašava kako je upravo naplaćivanje sadržaja jedan od načina na koje bi se mogla poremetiti najveća prednost TikToka nad konkurencijom.
Radi se o jedinstvenom algoritmu koji korisnicima prikazuje sadržaj na For You feedu, točnije na prvoj stranici koja se pojavljuje kada otvorite aplikaciju/web stranicu.
To je način na koji kreatori dolaze do korisnika, i u idealnoj situaciji, pretvaraju ih u svoje pretplatnike.
Javlja se pitanje – ako kreatori najbolji content zadrže samo za pretplatnike, to vjerojatno znači da taj isti content neće biti dostupan za poticanje algoritma – što bi moglo smanjiti angažman korisnika, s obzirom da ne mogu vidjeti sadržaj.
Međutim, TikTok nije jedini u priči naplaćivanja sadržaja koja se popularizirala i na drugim digitalnim platformama.
Instagram je također počeo s testiranjima plaćenih pretplata na malom broju kreatora i influencera.
Korisnici će moći plaćati mjesečnu pretplatu kako bi mogli pristupiti ekskluzivnom sadržaju zvijezda koje prate, uključujući Storyje i Live prijenose. Ovisno o razini pretplate te sadržaju kojega kreatori odluče naplatiti, cijene će varirati između 0.99 i 99.99 dolara.
Pretplatnici će dobiti ljubičaste značke po kojima će ih kreatori moći prepoznati.
Iz Mete (Facebooka u ovčjoj koži) kažu kako neće dirati u zaradu iz pretplate kreatora barem do početka iduće godine. Brzo će to.