Naime, mlađa generacija pije manje alkohola od svojih roditelja, a to se odrazilo na poreze na pića poput sakea (rižino vino). Padu prodaje alkohola pogodovali su pandemija Covida, starenje stanovništva i opadanje nataliteta.
Zato je japanska nacionalna porezna agencija osmislila državni natječaj koji će im pomoći u osmišljavanju ideja za preokret tog trenda trijezne mladeži. Cilj “Sake Viva!” kampanje jest učiniti alkohol privlačnijim i na taj način potaknuti industriju alkoholnih pića.
Ovo zvuči kao parodija na stvarni život.
Natjecanje traži ljude od 20 do 39 godina da podijele svoje poslovne ideje kako bi potaknuli potražnju među svojim vršnjacima – bilo da se radi o sakeu, shochuu, viskiju, pivu ili vinu.
A sad zamislite takve poslovne ideje u balkanskom stilu dok se vrte u SMS porukama gledatelja na DMsatu.
Vraćamo se Japanu.
Zadatak je natjecatelja osmisliti promocije, brendiranje, pa čak i planove koji uključuju umjetnu inteligenciju, a rok za predstavljanje ideja je kraj rujna. Najbolji planovi zatim će se razviti uz pomoć stručnjaka prije nego što se konačni prijedlozi predstave u studenom.
Japanski mediji kažu da je reakcija na kampanju bila mješovita, s nekim kritikama zbog promicanja nezdrave navike, dok su se drugi bacili na objavljivanje neobičnih ideja vezanih uz virtualnu stvarnost – poput poznatih glumica koje ‘nastupaju’ kao hostese u digitalnim klubovima.
Možda bi bilo dobro kad bi se se u kampanju mogli uključiti i pripadnici nekih drugih kulturama, poput naše, kojima konzumacija alkohola nije stran pojam i kojima su reklame za pivo dio lifestylea.