Znaš ono kad ti roditelji tupe da ne smiješ na misu u tenisicama? Ili kod sestrične na svadbu, pa što će rodbina iz Njemačke reći jer nisi došao u cipelama? Ili da se moraš početi odijevati u skladu sa svojim godinama što ponekad navodno znači da moraš prodati dušu vragu i obući “špic-papke”?
Dosad argumenti poput “ali, mama, moje tenisice iz Buzza koštaju šest puta više nego cipele koje svi nose” nisu pomagali.
Sad imaš najbolju moguću kontru – na inauguraciju novog američkog predsjednika Joea Bidena se pojavio lik s dvoje djece i tenisicama na nogama.
Prvo molimo za minutu strpljenja, moramo postaviti scenu.
Tenisice imaju nevjerojatan kulturni značaj jer uspijevaju u malenom objektu skupiti znatno veći kontekst. Isprepliću se s glazbom, sportom i kapitalizmom, a često obilježavaju duh vremena u kojem postoje.
Prve tenisice su se pojavile 1830-ih u Engleskoj, ali su temelji njihove eksplozije postavljeni prije pedesetak godina, paralelno s razvojem televizije, amaterskog i profesionalnog sporta. Možemo izdvojiti nekoliko važnih trenutaka u mainstream kulturi koji su ipak trajali nešto duže od samog trenutka. Uspon Nikea na čelo “jogging” pokreta. Zakucavanja Michaela Jordana krajem osamdesetih koji su bili najsavršeniji mogući izlog za tenisice i odskočna daska Nikeu za globalnu dominaciju. Pljačke i ubojstva zbog skupih tenisica u devedesetima. Nike Pigeon Dunk tenisice i kampiranje ispred trgovina kako bi se ljubitelji uspjeli dokopati ovog jedinstvenog modela o čemu su izvještavali svi veći američki mediji. Uspon kolaboracija i stvaranje hypebeast kulture. Tu ćemo stati. Zasad.
Pogledaj na Twitteru
Već neko vrijeme se događa ispreplitanje visoke mode i svijeta tenisica. Počelo je luksuznim interpretacijama postojećih modela da bi došlo do suradnji, a suradnja koja je najviše pažnje privukla u 2020. godini je ona između Diora i Jordan branda koja je rezultirala modelom Dior Air Jordan 1 koje ne možeš više nigdje kupiti osim na preprodavačkom tržištu za cca 10 tisuća dolara.
Što se to dogodilo jučer?
Jučer smo dobili još jedan definirajući trenutak u povijesti tenisica – sneakerheadi diljem svijeta su primijetili Dior Air Jordan 1 u televizijskom prijenosu na jednu jedinu sekundu i zakotrljala se priča.
Pogledaj na Twitteru
Kao “Gdje je Jura?” samo što su umjesto Jure tražili lika u odijelu koji nosi Jordanice u ovakvom povijesnom trenuku.
Napokon su pronašli vlasnika – u pitanju je Nikolas Ajagu, muž Meene Harris, nećakinje potpredsjednice Kamale Karris.
Pogledaj na Twitteru
Pogledaj na Twitteru
Pogledaj na Twitteru
Meena Harris je na Twitter upit nosi li njezin muž uistinu tenisice na inauguraciji odgovorila sa “Yes smh”. SMH vam znači “shaking my head”. Nećakinja potpredsjednice nije baš najsretnija i to nas poprilično zabavlja.
Pogledaj na Twitteru
Neporecivo je da je ovo velik trenutak. K tome, prvo mjesto trendinga na Twitteru znači da je ovo uragan interesa, a ne samo par entuzijasta koji žive u podrumu svojih roditelja.
Pogledaj na Twitteru
I Joe Bidenova unuka Maisy Biden se pojavila u Air Jordan 1 Mid “Sisterhood” tenisicama. Što će reći – jučerašnji dan je sigurno bio jedna velika pobjeda za Jordan brand, ali i za svijet ljubitelja tenisica.
Pogledaj na Twitteru
Još kada bismo mogli kupiti sve tenisice koje volimo po normalnim cijenama, svijet bi bio baš lijepo mjesto.