Ove je godine, prema Forbesovoj listi najboljih kreatora, 50 dobitnika iskoristilo 2,6 milijarde sljedbenika kako bi zaradili procijenjenih 700 milijuna dolara, što je više 20% u odnosu na 570 milijuna dolara iz prošle godine.
Forbes je istaknuo i podatak koji govori o marketinškoj moći infuelncera. Brendovi će ove godine potrošiti 21 milijardu dolara na marketing kreatora, u odnosu na samo 1,6 milijardi dolara prije sedam godina.
Jasno je da ljudi više vjeruju omiljenim osobama na društvenim mrežama nego oglasima, koji nas bombardiraju na praktički svim platformama društvenih mreža. Cijelu listu možete pogledati na službenoj stranici Forbesa, a mi vam prenosimo 6 najuspješnijih u 2023.
1. Jimmy Donaldson (MrBeast)
Zarada: 82 milijuna dolara
Sljedbenika: 312 milijuna
Prosj. Angažman: 9,8%
View this post on Instagram
YouTube titan, čije je pravo ime Jimmy Donaldson, iskoristio je svoju popularnost kako bi zaradio pravo bogatstvo, a svoje je poslovno carstvo izgradio i u stvarnom svijetu. Njegovi brendovi uključuju snack barove Feastables i lanac restorana MrBeast Burgers te njegovu liniju odjeće.
2. Olajide Olatunji (KSI)
Zarada: 24 milijuna dolara
Ukupno sljedbenika: 112 milijuna
Prosj. Angažman: 6,5%
View this post on Instagram
Olajide Olatunji, poznatiji kao KSI, počeo je s videima FIFA-e na YouTubeu 2009., a svojim neobičnim smijehom i humorom prikupio je milijune sljedbenika. Od tada je od komičara postao sportaš, transformirao se u repera i boksača, izdao je dva singla 2023. i osigurao višegodišnji ugovor za svoju tvrtku Misfits Boxing. On je, uz Logana Paula, zaštitno lice Prime Hydrationa, sportskog pića koji je ove godine postalo službeno piće FC Barcelone, UFC-a i Arsenala.
3. Jake Paul
Zarada: 34 milijuna dolara
Ukupno sljedbenika: 66M
Prosj. Angažman: 1,6%
View this post on Instagram
Većina nas je čula, ako ne i vidjela, neki od pothvata Jakea Paula. Zvijezda je postao na Vineu, a kasnije je postao boksač čije su vratolomije na YouTubeu. Poznat po brojnim kontroverzama, uključujući optužbe za nedolično seksualno ponašanje, prijevara obožavatelja i nedavne optužbe za neobjavljeno sponzorstvo kriptovalute. Paulova sposobnost orkestriranja spektakla učinila ga je jednim od najbolje plaćenih sportaša u 2022. Uz sponzorstvo energetskog pića Celsius, osnovao je aplikaciju za sportsko klađenje „Betr“, a ove je godine potpisao MMA ugovor za borbu u novoj pay-per-view diviziji.
4. Rhett & Link
Zarada: 35 milijuna dolara
Ukupno sljedbenika: 51M
Prosj. Angažman: 0,85%
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Najbolji prijatelji od osnovne škole, dva bivša inženjera, pravog imena Rhett James McLaughlin i Charles Lincoln “Link” Neal III, počeli su objavljivati humoristične emisije na YouTubeu 2006. Danas njihova tvrtka za zabavu Mythical, zapošljava više od 100 ljudi koji stvaraju YouTube serije poput Good Mythical Morning, kulinarske emisije Mythical Kitchen i kanala Smosh specijaliziranog za skeč komedije. Par producira podcaste, turneje uživo i događaje uživo, knjige i TV emisije, a njihov Creator Accelerator fond ulaže u buduće kreatore.
5. Charli D’Amelio
Zarada: 23 milijuna dolara
Ukupno sljedbenika: 213 milijuna
Prosj. Angažman: 0,7%
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Charli D’Amelio i dalje vlada kao najbolja kreatorica na TikToku, a njezina dinastija D’Amelio ne prestaje rasti. Rodom je iz Connecticuta, a sada je jedna od najviralnijih zvijezda na internetu. Postala je zaštitno lice Prade i hodajuća reklama za Amazon, CeraVe i SKIMS, liniju odjeće čiji je suosnivač Kim Kardashian. Parfem Born Dreamer, nalazi se na policama diljem SAD-a i Europe, a tu je i odjevni brend Social Tourist koji je, uz sestrinu pomoć, lansirala liniju s Hollisterom 2021. Obitelj snima treću sezonu svoje reality serije „The D’Amelio Show“ i vodi nedavno lansirani brend obuće, D’Amelio Footwear, a sve je ostvarila je prije 20.
6. Logan Paul
Zarada: 21 milijun dolara
Ukupno sljedbenika: 74M
Prosj. Angažman: 1,25%
View this post on Instagram
Logan Paul također je postao popularan na Vineu, a popularnost je prenio na gdje je objavljivao vlogova i vratolomija, poput dijeljenja iPhonea i borbi protiv slavnih. Kanal je privukao 23,6 milijuna pretplatnika, ali Paulovi alarmantni i bezosjećajni videozapisi, uključujući prikaz mrtvog tijela u japanskoj „šumi samoubojica“, doveli su do privremeno demonetiziranja njegovog računa na platformi. Nakon toga se okrenuo hrvanju, a ove je godine dao ostavku na ugovor s WWE-om i nastavio promovirati Prime Hydration uz YouTubera KSI-ja. Paul također vodi podcast Impaulsive sa svojim bratom, gdje se bave stalnim kontroverzama.