Bez obzira koliko se puta pogledali u ogledalo ili uslikali selfie, ispada da zapravo ne znate kako zapravo izgledate.
Možda ste zaglavili s istim, sada već malo naboranijim i umornijim, licem zbog utjecaja svih proživljenih godina, ali koliko dobro doista poznajete vlastiti profil?
Jeste li se ikada pogledali u ogledalo i zatim vidjeli sebe na selfiju, ili sliku na Androidu u usporedbi s iPhoneom i pitali se zašto izgledate drugačije na svakoj slici?
Srećom, niste jedini koji su to primijetili, a zapravo postoji objašnjenje zašto se čini da zapravo ne poznajete vlastito lice.
Objašnjenje
Profesor bihevioralnih znanosti na Sveučilištu Chicago Booth School of Business i autor knjige "Mindwise: How We Understand What Others Think, Believe, Feel, and Want", Nicholas Epley rekao je za The Atlantic: "Zanimljivo je da ljudi zapravo ne znati kako izgledaju. Slika koju imate o sebi u svom umu nije sasvim ista kao što je zapravo."
Studija koju su vodili Epley i Erin Whitchurch, objavljena u časopisu Sage Journals 2008., pod nazivom "Mirror, Mirror on the Wall: Enhancement in Self-Recognition", pokazala je da su sudionici dovršili niz eksperimenata kako bi testirali koliko dobro poznaju vlastito lice.
I nažalost slika koju imate o sebi u vlastitom umu vjerojatno je "fizički privlačnija" nego što "zapravo jeste". U svakom eksperimentu, lica sudionika su učinjena "više ili manje privlačnima korištenjem postupka preoblikovanja" koji je varirao do 10 posto, a privlačnost je procijenjena na faktorima kao što je simetrija.
Sudionici su zatim zamoljeni da identificiraju vlastito lice unutar niza fotografija i rezultati su pokazali da su prvo odabrali konvencionalno privlačne verzije svojih lica. Također su bili skloni odabiru lica koja su bila 20 posto privlačnija od vlastitih.
Istraživanje se nije zaustavilo samo na tome kako sudionici promatraju vlastita lica. "Ova pristranost poboljšanju dogodila se i za vlastito lice i za lice prijatelja, ali ne i za lice relativnog stranca", objašnjava studija.
Sudionici su identificirali poboljšane slike sebe "u korelaciji s implicitnim mjerama vlastite vrijednosti, ali ne i s eksplicitnim mjerama, u skladu s tim da je ova raznolikost poboljšanja relativno automatski, a ne namjerni proces".
Epley je naposljetku zaključio: "Vi ste stručnjak za svoje lice, ali to ne znači da ste savršeni u njegovom prepoznavanju."