Saab 900. Obojen u crvenu. Prepoznatljiv odsad pa zauvijek zahvaljujući filmu Drive My Car, ovogodišnjem dobitniku Oscara za najbolji strani film.
Drive My Car je priča o kazališnom glumcu i redatelju koji se mora nositi sa smrti svoje žene. Kada započne rad na jednom projektu, više ne smije voziti već mu kompanija nalaže da mora imati vozača. Počinje provoditi puno vremena s mladom vozačicom koja sjeda za upravljač njegovog Saaba 900 Turbo. U tom autu otkrivaju jedno drugo i zbližavaju se.
Film je nastao prema priči legendarnog japanskog pisca Harukija Murakamija, koji je oduvijek fasciniran automobilima i cestama.
Saab 900 Turbo – iako nosi naziv Turbo, je zapravo vrlo običan automobil. Estetika automobila je nešto drukčija i originalnija od većine današnjih automobila pa bi ovakav automobil iskakao na svakoj cesti od gomile.
Saab 900 se po prvi puta zakotrljao asfaltom 1978. godine, a konkurencija su mu bili BMW 3 i Mercedes-Benz W123. Čak i u rodnoj Švedskoj je imao veću i popularniju konkurenciju – legendarni Volvo 240. Ali baš kao i u filmu, vlasnici Saaba 900 se kunu u njega. Filmska verzija je 900 Turbo iz 1987. godine, ali smo sigurni da popularnost cijele serije, bez obzira na godište, raste u skorijoj budućnosti.
Pogledajte ovu bebicu u raznim izvedbama u galeriji.
Izvor fotografija: Shutterstock.com
Ima kultno sljedbeništvo i teško da ćete ga pronaći danas, pogotovo u dobrom stanju za povoljnu cijenu. Na popularnim hrvatskim oglasima smo našli samo dijelove za njega. Na popularnom njemačkom oglasniku mobile.de smo našli 204 ponude.
Ima ih i ispod 1000 eura, ali nisu u najboljem stanju. Ne moramo ni spominjati da možete pronaći i sulude cijene koje malo približavaju o kakvom se kultnom sljedbeništvu radi. Kabriolet iz 1993. godine, prešao 225 tisuća kilometara. Cijena? 55 tisuća eura. Kabriolet iz 1987. godine, prešao nešto sitno ispod 200 tisuća kilometara. Cijena? 44 tisuće eura. Eeeee da nam je.
Popularnost automobila raste, upravo je on glavna zvijezda filma i uređaj koji omogućava razvoj ove tople ljudske priče. Uopće ne sumnjamo da će nakon uspjeha ovog filma barem netko poželjeti posjedovati upravo ovaj automobil kojim će pokazati svijetu dio svog identiteta. Kao što radimo s majicama bendova, Funko pop figuricama ili brandovima odjeće koju nosimo.