Suočavanje s bezobrazlukom može biti izazovno, pogotovo kada se tako ponaša netko s kim ste često u kontaktu, poput prijatelja ili kolege.
Teško je odgovoriti na neprikladne komentare, izrugivanje i neprimjerene šale na vaš račun, ali ponekad je to prijeko potrebno kako bi očuvali svoj mir i spriječili da se takvo ponašanje nastavi.
Iako su vas roditelji učili da takve ljude treba ignorirati, stručnjakinja za bonton sa Sveučilišta Harvardu, Sara Jane Ho, upozorava da ignoriranje nije uvijek dobar potez, prenosi cnbc.com.
Ho je zvijezda Netflixove emisije o bontonu „Mind Your Manners“, a posebno je ponosna na svoju sposobnost komunikacije.
Sara tvrdi da je na bezobrazluk najbolje odgovoriti sa zabrinutošću i ljubaznošću.
„Jesi li dobro?“
Ove tri riječi, vašem sugovorniku, dat će do znanja da niste cijenili njegovu opasku ili šalu, napominje Ho. U tom trenu pripazite na ton kojim izgovarate ovu rečenicu. Nemojte biti kratki ili oštri, nego koristite prijateljski i empatičan ton.
U formalnim situacijama, kada pričate s kolegom ili poslovnim partnerom ipak je bolje „pregristi jezik“, naglašava.
Bez obzira na to tko vam je uputio zlobni komentar, bitno je da ne dopustite da nečije ponašanje utječe na vaše raspoloženje.
Pokušajte shvatiti da je bezobrazluk najčešće odraz njihovog nezadovoljstva samima sobom ili svojom okolinom, a ružne komentare nemojte uzimati srcu.
Naravno, to puno teže reći nego učiniti, ali ponekad je to potrebno jer kako Ho tvrdi: „Najveća moć je pokazati da druga osoba nema moć nad vama.“