Stručnjaci za pronalazak i pokretanje isplativih način dodatne zarade, Kathy Kristof i Cody Berman tvrde da ovaj proces može biti vrlo jednostavan, pogotovo ako znate kako i gdje početi. No, ako niste sigurni, ne očajavajte!
Ovi voditelj online tečaja za pokretanje internetskih poslova „Gold City Ventures“ naveli su nekoliko koraka koji će vam pomoći u prolasku i pokretanju isplativog „side hustle“ projekta, prenosi cnbc.com.
Realizacija: Što mogu unovčiti?
„Side hustle“ započinje realizacijom o tome što se traži na tržištu i koje interese, hobije i vještine možete unovčiti. Ako ste bili ili ste još uvijek odličan učenik koji se isticao u određenom bolju možete zaraditi podučavanjem.
Možda ste razvili nekakvu zanimljivu vještinu poput pletenja ili drugih rukotvorina? Ovakvi hobiji i interesi savršena su opcija za dodatnu zaradu. Za gotovo svaki „hustle“ postoji aplikacija ili platforma putem koje ćete se plasirati na traženo tržište, npr. poput platforme Etsy koja je specijalizirana za prodaju rukotvorina.
Odluka: Trebate li „pomoć“ platforme ili vanjskih suradnika?
Kristof tvrdi da si je važno postaviti pitanje: „Mogu li taj posao voditi sam?“. Samostalni pronalazak kupaca i ciljane publike sigurno je, bar financijski, najisplativija opcija, no morate se zapitati koje su vaše mogućnosti i može li se taj posao bolje plasirati uz pomoć platforme koja će „uzeti“ dio vaše zarade, poput Ubera i drugih.
Vanjski suradnici i platforme s pomoću će vam u bržem pronalasku kupaca, ali je bez njih puno teže pokrenuti ovakav projekt. Dakle, iako Etsy „naplaćuje 6,5 % ukupnog iznosa narudžbe u valuti koju ste odredili za unos“, kako piše na službenoj stranici platforme, ako niste vrsni u digitalnom marketingu možda je bolja opcija svoje proizvode rukotvorine postaviti i na ovu stranicu, a ne samo Instagram.
Test: Kakva je reakcija tržišta?
„Znam toliko ljudi koji već godinama pričaju o tome da će započeti svoj side hustle, a još uvijek su u fazi planiranja. Morate stvoriti taj prvi proizvod, čak i ako je loš … Izađite i testirajte ga“, naglašava Kristof.
Prije nego proizvod učiniti dostupnim za javnost možete vidjeti što o tome misli vaša okolina. Angažirajte svoje poznanike da koriste vaše proizvode, poput rukotvorina i tražite ih povratnu informaciju. Npr. ako želite prodavati nakit, podijelite ga svojim prijateljima koji će vam javiti je li nakit kvalitetan, izdržljiv i što na njemu još možete poboljšati.
Njezin kolega, Cody Berman naglašava kako je upornost najvažnija osobina „side hustlera“, s toga nemojte odustati!