Tenisice su rasprodane čim su se pojavile u prodaji, a sada nekoliko primjeraka možete pronaći i na internetskim oglasnicima po deset puta većoj cijeni. Ono što moramo istaknuti kao osobe koje razmišljaju svojom glavom je – ako se prodaju za deset puta veću cijenu, ne znači da su i prodane po deset puta većoj cijeni. Provjerili smo oglasnike, još uvijek se ponosno drže sa svojom 1000+ HRK cijenom.
Lidl tenisice screenshot Foto: Njuškalo screenshot
Hrvatska je šokirana ovim “sekundarnim tržištem” i preprodajom po znatno većim cijenama, ali to nije ništa novo u svijetu mode, tenisica i hypea. Možda je i to razlog zašto ih je nemoguće pronaći u Lidlu, nakon vijesti o porastu cijene tijekom resalea su ih vjerojatno pokupovali ljudi koji klikaju na oglase “bankari ga mrze, evo kako se obogatio uz jedan trik”.
Ono što je poseban plus ovom novom Lidlovom modelu tenisica je njihova ograničena dostupnost – usprkos lako dostupnom brandu. Puštene su u prodaju na određeni datum (što vjerni kupci Lidla znaju jer prate kataloge), dostupne su dok traje zaliha, a nakon toga su male šanse da će se opet pojaviti u prodaji pa se stavlja privid ekskluzivnosti. Vrhunski odigrano.
Lidlove tenisice i čarape i na europskom tržištu stvaraju kaos – rasprodaju se čim se pojave, a njihovim nošenjem osobe šalju određenu poruku. Mi se usudimo reći kako je u pitanju “ironični cool faktor”. Baš kao kad odrasli ljudi nose majice od Backstreet Boysa. Ili Nickelbacka.
Coworker apparently queued for ages for these Lidl sneakers. She's very proud of them pic.twitter.com/hoh4ZkT90R
— BLM – Cay (@sweatervestgay) August 31, 2021
Upitali smo i Anamariju Cvitković, creative team lead u Holographik Workshopu, što misli o ovom fenomenu.
“Šuze su same po sebi eksplodirale jer je Lidl njemački brand, znamo da je Berlin bio glavni za promicanje techno/chunky na steroidima ironične kulture. Ironija se nalazi u tom jer je Lidl kao takav užasno komercijalan. Komercijalnost se smatra negativnom, ali pristupačnom cijenom se mogu igrati i s nekim drugim pojmovima. Toliko je dostupno da postaje underground i da nitko neće nositi.
Trash je postao ogroman dio streetwear kulture, Balenciaga je uvijek tu zdrav primjer. S Lidlovim tenisicama se radi o promicanju komercijalne kulture kroz spektar jeftinog, jer je lako dostupno, a samim tim ga viši slojevi tj. ljudi koji briju na luxurywear neće nositi. I dogodio se preokret gdje su komercijalizirali nešto i sad je postalo… bezveze.”
Već spominjanu rasprodanost komentira na sljedeći način.
“To što su rasprodane je dosta logičan rezultat za područje gdje je platežna moć niža u odnosu na susjedne zemlje. Nije samo do stila već i onog što može spadati u modnu kategoriju, a dostupno je mladima. I jako bitan faktor je i količina.”
Ova trgovačka marka je uspjela postati i modna marka te smjestiti svoje inače lako dostupne proizvode u modnu kategoriju. Neke isključivo modne marke se bore s ovim procesom dostizanja popularnosti i ostvarivanja velikih brojeva te – rasprodaje zaliha.
I ovim svježim scenarijem preprodaje na oglasicima e dokazano da kasnimo za svijetom gdje je preprodavanje novih tenisica po višoj cijeni sasvim normalno stvar, toliko normalna da su i iskreni ljubitelji tenisica odbijeni monetarnim motivima ovih ljudi koji ulažu u tenisice, a ne u bitcoin ili dionice.
Veselimo se padu ovih nerealnih cijena na oglasnicima – teško da će itko iskeširati toliku cifru za Lidlove tenisice. A ako netko stvarno i ubode neki od tih napuhanih parova, bolje bi bilo da ne govore istinu koliko su platili na sekundarnom tržištu.
Mali lifehack – ako želite Lidl merch, možete se samo zaposliti u Lidlu, dobit ćete čitavu uniformu. A i ostali poslovni entiteti imaju vrhunsku odjeću, pogotovo dostavne službe hrane. Samo eto – nemaju Lidlov status u široj modnoj zajednici i na društvenim mrežama.
Lidl je kao brand svakako pobijedio u ovoj priči jer se nekoliko dana priča o ovim tenisicama, ljudi su privučeni u trgovine kako bi provjerili ima li možda negdje koji zalutali par, a u procesu si dodatno napune košarice. Još jednom – vrhunski odigrano. Game, set, match.