Norveška je otkrila svoje vrlo skupe planove za izgradnju novog podvodnog megatunela. Norveška već drži rekord za najduži tunel na svijetu sa svojim zloglasnim tunelom Lærdal koji se proteže preko 24 km.
Gradnja tunela trajala je pet godina i povezuje općine Lærdal i Aurland. Prolaz je toliko dugačak da su ljudi koji su ga osmislili morali osmisliti mjere protiv klaustrofobije kako bi spriječili ljude da paničare dok prolaze kroz njega.
No tunel Lærdal uskoro će biti zasjenjen sljedećim norveškim projektom, 27 km dugim podvodnim megatunelom čija će izgradnja stajati preko 1. 9 milijardi dolara, što je daleko od 100 milijuna dolara koliko se smatra da je koštalo podizanje tunela Lærdal.
Ne samo da će tunel biti najduži na svijetu, već i najdublji jer će imati najveću dubinu od 392 m, izvještava The Independent. Projekt je poznat kao Rogfast i povezivat će okruge Randaberg i Bokn jedan s drugim. Ovako kakva je, zemlja se uvelike oslanja na svoju obalnu autocestu E39, koja vodi od Trondheima, na krajnjem sjeveru, do Kristiansanda, na jugu.
Putovanje između dva grada traje nevjerojatnih 21 sat, no projekt Rogfast će ovaj put skratiti vrijeme za 11 sati. Rečeno je da novom tunelu treba samo oko 35 minuta da se stigne s jednog kraja tunela na drugi, a njegovo korištenje vozače će navodno koštati 30 funti.
Sadašnju rutu prekida sedam trajektnih plovidbi koje često kasne zbog lošeg vremena. Govoreći o norveškim planovima, Oddvar Kaarmo, voditelj projekta Rogfast, rekao je: "Luka u Mortaviki je prilično izložena, a zimi trajekti ponekad moraju voziti u drugu luku. Kad tunel bude gotov, nećemo se morati oslanjati na dobro vrijeme da bi ceste ostale otvorene, moramo isporučiti projekt, tako da se više radi o logistici nego o tuneliranju."
Projekt Rogfast dio je ogromne nadogradnje cijele ceste E39, a gotovo polovica financiranja dolazit će od novca poreznih obveznika, dok će ostatak biti naplaćen od cestarina nakon što se novi rekordni tunel pusti u rad.
Izgradnja tunela počela je 2018. godine, ali je pandemija dosta toga odgodila. Sada se očekuje da će biti dovršen u nekom trenutku 2033. godine, piše The Telegraph, gotovo 10 godina kasnije nego što je isprva planirano.