Bez obzira na njihov tip, postoje načini da se njihovi potencijali i znanja optimiziraju – iako prosječnom poslodavcu baš i nije stalo do toga.
Big Think prenosi da je konzultantska tvrtka Bain & Company identificirala šest profila radnika, za koje vjeruju da mogu pomoći tvrtkama i njihovim zaposlenicima u razumijevanju motivacija i uloga koje odgovaraju različitim tipovima osobnosti.
Njihovo se istraživanje temeljilo na anketi više od 20.000 radnika i moglo bi koristiti tvrtkama koje se suočavaju s velikom fluktuacijom osoblja i poteškoćama u zapošljavanju zbog pandemijskih uvjeta.
Graf iz Bain & Company istraživanja Foto: Screenshot Graf iz Bain & Company istraživanja
Prosječan radnik više ne postoji
Sada imamo: operatere (operators), davatelje (givers), majstore (artisans), istraživače (explorers), pionire (pioneers) i ambiciozne štrebere (strivers).
Nadalje ćemo koristiti engleske nazive kako bismo izbjegli ubijanje u pojam.
Operatori – vide posao kao sredstvo za postizanje cilja i nisu posebno usredotočeni na status ili autonomiju. Preferiraju stabilnost i predvidljivost. Jedan su od tipova radnika koji su više usredotočeni na tim.
Giveri – pronalaze smisao u radu koji izravno poboljšava živote drugih te često gravitiraju prema profesijama poput podučavanja ili medicine. Imaju razvijen jak timski duh, ali su i oprezne prirode. Vole planirati.
Artisani – traže posao koji ih inspirira i motivirani su težnjom za majstorstvom. Obično žele visok stupanj autonomije i pridaju malo vrijednosti poslovnim odnosima.
Graf iz Bain & Company istraživanja Foto: Screenshot Graf iz Bain & Company istraživanja
Exploreri – cijene slobodu i iskustva te traže karijere koje pružaju raznolikost i uzbuđenje. Obično se ne oslanjaju na svoj posao da bi imali smisao identiteta i pristupit će profesionalnom razvoju na način da postignu samo onu razinu koja je potrebna za uspjeh.
Pioneeri – žele mijenjati stvari. Imaju čvrste stavove o tome kako bi stvari trebale funkcionirati i traže neophodnu kontrolu za tu promjenu. Toleriraju rizik i snažno se poistovjećuju sa svojim poslom. Spremni su na veliku žrtvu kako bi ostvarili svoju viziju.
Striveri – žele biti netko i nešto, i motivirani su statusom i zaradom. Skloni su biti planeri koji se odlučuju za već utabane rute do uspjeha. U svojim odnosima s kolegama mogu biti konkurentniji i više spremni na razmjenu od drugih vrsta radnika.
Naravno, određeni će poslovi privlačiti neke tipove više od drugih:
Graf iz Bain & Company istraživanja Foto: Screenshot iz Bain & Company istraživanja
Istraživači su između zemalja primijetili i malu razliku u stavovima prema radu, pri čemu neke zemlje imaju više određenih vrsta radnika od drugih.
Graf iz Bain & Company istraživanja Foto: Screenshot iz Bain & Company istraživanja
Međutim, dob i socioekonomski status imaju značajan utjecaj na profiliranje.
Obrazovaniji radnici i radnici s većom zaradom pridaju veću vrijednost autonomiji, statusu i budućnosti, što podrazumijeva više pioneera i strivera, a manje operatora.