Iako su promjene tek djelomično došle u Hrvatsku i polako počinju šamarati domaće pretplatnike, ono što je sigurno jest da će nas se u potpunosti domoći kad-tad – baš kao i zabrana dijeljenja lozinke za Netflix. Dakle, u stanju smo pripravnosti.
Što se događa?
E pa Spotify redizajnira naslovnicu svoje aplikacije, pokušavajući korisnicima olakšati pronalaženje novih stvari za slušanje — i gledanje.
Novi dizajn karakterizira hrpa “slika” i okomito pomicanje sadržaja, čime se dosadašnji početni zaslon iz skupa naslovnica albuma pretvara u feed koji značajno više nalik TikToku i Instagramu, piše The Verge.
Cilj je skrolanjem olakšati otkrivanje nove (i potencijalno zanimljive) stvari u Spotifyjevom ekosustavu.
Ovim promjenama kompanija najavljuje i smjer u kojem želi ići, a koji je daleko ambiciozniji od slušanja glazbe. Tijekom posljednjih nekoliko godina Spotify je uložio velika sredstva u podcaste, audio knjige, live audio i još mnogo toga, a sve u pokušaju da bude više od “samo” glazbene aplikacije. Osim toga, tvrtka želi biti i dom za kreatore – varijacija na temu YouTubea i ostalih društvenih medija.
Svjesni smo da iz kapitalističkog aspekta biti “samo” nešto – nikada nije dovoljno, i čini se da to nikada nećemo prežaliti jer načelo “svega mogućega dostupneg svugdje i u svako vrijeme” uspješno gura u drugi plan jednostavnost i naviku korištenja dobro poznatog proizvoda.
U naizgled neumoljivoj potrazi za poticanjem ljudi na diferenciraniji i profitabilniji sadržaj – dolazi do otežavanja slušanja glazbe.
Zato se čini da je novi dizajn aplikacije djelomično namijenjen stvaranju više namjenskog prostora za sve te nove vrste sadržaja.
Što će nas ubuduće čekati u aplikaciji?
Kad otvorite Spotify, na vrhu ćete i dalje vidjeti hrpu naslovnica albuma i popisa za reprodukciju – ali skrolajući dolje možda ćete vidjeti video podcast koji se automatski reproducira, u koji možete uskočiti dodirom.
Ili će umjesto podcasta dolje biti velika fotografija u instagramskom stilu, koja bi vam trebala reći nešto više o popisu pjesama koji bi vam se mogao svidjeti.
Klikom na “Glazba” ili “Podcasti i emisije”, aplikacija vas odvodi u feed koji pomičete okomito i koji puno više liči na Instagram storyje ili TikTok sučelje nego na stari dobri Spotify. Možete listati koliko god želite, a svaki se sadržaj automatski reproducira kako biste dobili dojam o čemu se radi. Možete ih i spremati pa da imate za poslije.
U svakom slučaju – u aplikaciji će postojati daleko više sadržaja koji se automatski reproducira nego ikad prije, uz puno načina za brzi pregled pjesama i popisa za reprodukciju bez potpunog ulaženja u samu stvar.
Okomito je pomicanje preko cijelog zaslona, naravno, koristan alat za otkrivanje – ali koristan onoliko koliko mu kvaliteta algoritma to dopusti.
Milijuni korisnika navikli su proći kroz desetak stvari koje im se ne sviđaju prije nego što dođu do one koja im se sviđa. A u ovom novom izgledu, svaka pjesma ili popis pjesama ili podcast dobiva trenutnu dodatnu priliku ščepati vas.
Još jedna nova stvar koju možete primijetiti u Spotifyju je personaliziranija umjetna inteligencija. Značajka Smart Shuffle, koja privremeno dodaje pjesme na vaše postojeće popise za reprodukciju, navodno je poboljšanje ideje “popisa za reprodukciju samo za vas” na kojoj Spotify radi godinama.
Upravo je to uz*ebavanje algoritma jedan od glavnih problema korisnicima s kojima smo uspjeli popričati.
“Živcira me jer mi stavlja neke blendove tipa ‘punk essentials’ pa mi stavi Sex Pistolse i sl. Konstantno mi predlaže izvođače koje stalno slušam, ništa novo mi ne izlazi… predlažu mi se podcasti, a nikad u životu nisam upalila podcast”, rekla je za Idesh! Anđela (23).
U sličnom je problemu i Matea (24). Njoj je Spotify sada nepregledniji i manje joj odgovara za korištenje. Također, “ne znam što mu je s prijedlozima jer mi je doslovno predlagao savršene stvari, a sad izbacuje neke nasumične podcaste i pjesme koji nemaju veze s ičim što sam slušala po žanrovima”, kazala nam je. Nastavit će koristiti Spotify, ali, napominje, nije joj jasno što su promjenama htjeli postići.
Sretnik je u ovoj situaciji bio Luka (28) koji još nije dobio najnoviji update, ali nakon što smo mu pokazali o čemu se radi, kratko je poručio: “Uf, dakle, više ga ne updateam kak god znam”.
Vedran (26) bio je nešto više izvan sebe od Luke pa je uskliknuo: “AKO MI SE UPDATEA I BUDE OVAKO, IDEM NA APPLE MUSIC! ŠTA JE OVO?”.
Ako nas osjećaj ne vara, većina nas je Vedran u ovom iščekivanju updatea. Drž’te se, u istom smo s*anju.