U suvremenom svijetu radna svakodnevica postaje sve kompleksnija, a zahtjevi tržišta mijenjaju se iz minute u minutu. Svima je jasno da su tehničke vještine i inteligencija važni za napredak u poslovnom svijetu, ali sve više stručnjaka ističe aspekt koji mnogi često zaboravljaju, a to je emocionalna inteligencija radnika.
Rezultati nekolicine istraživanja pokazuju da poslovni uspjeh tima ovisi o međuljudskim odnosima. Učinkovita komunikacija među zaposlenicima ključna je za produktivnost tima, a radno okruženje čini puno ugodnijim.
Autor i stručnjak za vodstvo Marcel Schwantes kroz svoj rad ističe važnost emocionalne inteligencije, a tvrdi da emocionalno inteligentni pojedinci posjeduju nekoliko vrlina koje ih čine vrijednim članom radnog tima, prenosiprenosi nam Geediting.
1. Autentičnost
Schwantes tvrdi da emocionalno inteligentni zaposlenici ne skrivaju svoje pravo lice.
„U timovima zaposlenika koji napreduju, naći ćete ljude koji se pojavljuju sa sirovom autentičnošću: pokazuju emocionalnu iskrenost i potpuno su prisutni u komunikaciji s drugima; također pokazuju samosvijest o vlastitim osjećajima i osjećajima drugih u svom timu.“
Takav pristup rezultira izgradnjom povjerenja u timu, boljom suradnjom, kvalitetnom komunikacijom i bržim rješavanjem problema.
2. Znatiželja
Istraživanja su pokazala da su ljudi koji se ističu po svojoj znatiželji često oni koji grade uspješnije i ispunjenije radne odnose. Kako bi se stvorilo ugodno radno okruženje, ključno je poticati znatiželju i aktivno postavljati pitanja.
Postavljam pitanja, ne samo da ćete prikupiti potrebne informacije, već ćete pokazati da ste zainteresirani i ažurni. Aktivno slušanje i otvorenost prema novim idejama ključni su elementi razvoja emocionalne inteligencije jer nam omogućuju da bolje razumijemo perspektive drugih ljudi i izgradimo dublje odnose temeljene na međusobnom poštovanju i razumijevanju.
3. Optimizam
Tijekom obavljanja izazovnih zadataka, emocionalno inteligente osobe često prikazuju zdravu dozu optimizma.
Umjesto da se prepuste pesimizmu i očaju, oni aktivno traže načine kako se nositi s izazovima i pronaći konstruktivna rješenja. Iako su optimisti, shvaćaju težinu i važnost, ali ne dopuštaju da ih to omete u njihovom putu prema cilju.
4. Traže savjet i pomoć
Radnici s visokom razinom EQ-a svjesni su važnosti suradnje te razmjene mišljenja i znanja. Traženje savjeta i pomoći nije znak slabosti, već naprotiv, pokazatelj snage i otvorenosti prema novim idejama i perspektivama.
Umjesto da se zatvore u sebe ili pokušaju riješiti sve probleme sami, oni aktivno traže savjete i pomoć od svojih kolega i mentora.
Traženje savjeta i pomoći omogućuje emocionalno inteligentnim osobama da razviju bolje međuljudske odnose i izgrade određenu razinu povjerenja s kolegama.
Razvijanjem ovih navika postat ćete vrijedan član svakog tima, a možda i omiljeni kolega u uredu.