Stručnjaci ističu važnost pravilnog pristupa kako bi se osigurala produktivnost i poštovanje tijekom takvih razgovora.
Michael Wiederman, doktor znanosti i bivši profesor kliničke psihologije, jedan je od njih. Ako svakodnevno radite posao u timu, kaže Wiederman, samo je pitanje vremena kada će doći do nekog oblika međuljudskog nezadovoljstva, disfunkcije ili sukoba.
Ja, a ne ti!
Wiederman sugerira započinjanje rečenica s „ja“ umjesto s „ti“. Tako se izbjegava predstavljanje mišljenja kao da su apsolutne istine ili činjenice, a izrazi poput „Osobno vjerujem“, „Razmišljam“, ili „Osjećam“ stvaraju prostor za dijalog, zbog čega se vaš kolega neće osjećati napadnuto.
Jasno definiranje pojmova
Dodatno, Wiederman za Psychology Today piše da je bitno jasno definirati neke, često korištene pojmove, poput „povjerenje“ ili „komunikacija“. Jasno definiranje tih pojmova, u određenom kontekstu, sprječava nesporazume i doprinosi preciznijem komunikacijskom procesu.
Nepoželjne akcije, a ne osobine
Fokusiranje na ponašanje druge osobe, a ne na namjere i osobine, ključno je u izbjegavanju konflikata. U poslovnom okruženju važno je usmjeriti pažnju ili kritike na konkretne nepoželjne radnje, a ne na karakteristike ili mane pojedinca.
Vođenje iskrenih i potencijalno neugodnih razgovora, prema Wiedermanu, zahtijeva pripremu i razumijevanje, a unatoč izazovima, prednosti takvih razgovora mogu biti ogromne. Priprema, pozitivan ton, konkretnost, aktivno slušanje i fokus na rješenje problema, ključni su elementi uspješnih poslovnih razgovora.