Od prijatelj, roditelja, romantičnih partnera pa sve do kolega na poslu, sigurno ste se suočili bar s jednom osobom koja na ovaj način komunicira.
Pasivno agresivno ponašanje može biti jako destruktivno te dovesti do nepotrebnih sukoba i ljutnje, ali postoji način kako se uspješno nositi s takvim pojedincima.
Naime, pasivna agresija često proizlazi iz straha od konflikta, a povezana je s indirektnim izražavanjem bijesa, ljutnje ili neslaganja.
Umjesto jasnog izražavanja svojih osjećaja ili konstruktivnog rješavanja sukoba, osoba koja koristi pasivnu agresiju radi to na neprimjetan ili prikriven način. To uključuje različite toksične radnje, poput ignoriranja, izbjegavanja, sarkazma, „šala“ ili nekih drugih pasivno-agresivnih postupaka.
Iako je teško odgovoriti na takvo ponašanje te iz njega pokrenuti konstruktivan razgovor, to nije nemoguće, tvrdi John Bowe, novinar i stručnjak za javni govor, za cnbc.com.
Ostanite smireni
Kada se suočavate s pasivnom agresijom, važno je ostati smiren. Ne odgovarajte na pasivnu agresiju s pasivnom agresijom, verbalnim napadima ili podizanjem glasa, već pokažite kontrolu nad svojim emocijama. Samo tako možete održati produktivan razgovor i doći do srži samog problema.
Postavljajte pitanja
Ne reagirajte u afekt. Nakon što ste se uspjeli smiriti i ostati pribrani. Upitajte pojedinca, na primjeren način, u čemu je problem, npr. „Možeš li mi reći što te muči?“. Otvorena komunikacija i zdravi dijalog pomoći će osobi da direktno i prikladno izrazi svoje osjećaje.
Aktivno slušanje
Bowe naglašava važnost ovog koraka. Dakle, nakon što ste postavili pitanje, pažljivo slušajte odgovor vašeg sugovornika. Pustite ga da odgovor na vaše pitanje i nemojte im upadati u riječ. „Dajte osobi priliku da izrazi svoje stajalište“, napominje.
Ispričajte se kada je potrebno, ali postavite granice!
Postoji mogućnost da je osoba s dobrim razlogom imala emotivnu reakciju, iako možda nije prikladna ili optimalna, treba prepoznati kada ste i sami dijelom krivi za njihovu reakciju. Ako se pokaže da je pasivno-agresivno ponašanje opravdano, prihvatite krivicu, ispričajte se bez iznošenja opravdanja, fokusirajući se na ono što možete poboljšati.
Naravno, morate postaviti jasne granice i osobi dati do znanja da s vama može jasno i otvoreno razgovarati, bez potrebe za prikrivenim „bockanjima“.