Internetske slavne osobe poznate i kao influenceri možda su relativno nov koncept, barem u velikoj shemi pop kulture, ali možemo se složiti kako je to iznimno unosno zanimanje.
Prema Forbesovoj listi najboljih kreatora 2024., koja raščlanjuje zarade 50 najvećih trenutno aktivnih kreatora, industrija utjecaja sada se procjenjuje na vrijednost od 250 milijardi dolara.
Sve je više prilika za zaradu, zahvaljujući platformama kao što je TikTok i mnoštvu suradnji s velikim brendovima koji žele iskoristiti popularnost internetskih kreatora. Zato nije ni iznenađujuće što ta industrija nastavlja rasti.
50 dobitnika Forbesove liste najboljih kreatora za 2024. upravljaju rastom ekosustava kreatora. Ove su godine najbolji influenceri zaradili gotovo 720 milijuna dolara u posljednjih 12 mjeseci, skok od 20 milijuna dolara u odnosu na 2023.
Od prošle godine, Forbesovi najbolji kreatori dodali su više od 100 milijuna pratitelja svom ukupnom broju, a sada se mogu pohvaliti s više od 2,7 milijardi pratitelja na YouTubeu, TikToku i Instagramu.
Kreatori sada koriste svoj društveni utjecaj kako bi evoluirali od zabavljača do poduzetnika. MrBeast, Khaby Lame, sestre D'Amelio, braća Paul i Emma Chamberlain vode vlastite robne marke, prodaju hamburgere, alate za kuhanje, tenisice, energetska pića i kavu diljem zemlje.
Drugi, uključujući Addison Rae Easterling, Matta Rifea i Amelie Zilber, koji su skočili s ekrana mobitela u mainstream medije. Dhar Mann i Rhett & Link vode produkcijske tvrtke koje zapošljavaju više od 100 ljudi za isporuku glatkog, visokokvalitetnog sadržaja. Tehnički guru Marquess Brownlee vodi svoj YouTube kanal iz skladišta u New Jerseyju.
Kako bi rangirao najbolje svjetske kreatore, Forbes je objedinio podatke o procijenjenoj bruto zaradi, broju pratitelja, stopama angažmana i poduzetničkim aktivnostima tisuća internetskih ličnosti uz pomoć marketinške tvrtke za kreatore Influential.
Rezultat? 50 zvijezda društvenih medija koje koristeći svoj golemi doseg i vjerne obožavatelje pretvaraju sadržaj na društvenim mrežama u milijarde dolara. Ovi su influenceri, prema Forbesu, bili najuspješniji:
1. MrBeast
Zarada: 85 milijuna dolara
Ukupan broj sljedbenika: 503 milijuna
Prosj. Angažman: 2,38%,
Ocjena poduzetništva: 4
Mr Beast ima više od 500 milijuna pratitelja na društvenim mrežama, što ga čini najpraćenijim kreatorom na svijetu. Mr Beast (čije je pravo ime Jimmy Donaldson) ima više od 320 milijuna pretplatnika na svom glavnom YouTube kanalu i privukao je gotovo 9 milijardi pregleda tijekom prošle godine.
2. Dhar Mann
Zarada: 45 milijuna dolara
Ukupan broj sljedbenika: 120 milijuna
Prosj. Angažman: 0,33%
Ocjena poduzetništva: 4
Zlostavljanje, rasizam, nejednakost, sve su to teme za videozapise koje Dhar Mann i njegov tim od više od 150 ljudi proizvode za njegov YouTube kanal koji broji 23 milijuna pretplatnika. Mann kaže: “Cilj je od početka bio pomoći ljudima koji prolaze kroz teška razdoblja u životu. Teška vremena kroz koja sam prošao.” Mann piše scenarije za videospotove koje snima s glumcima u svom studiju u Los Angelesu velikom 100 tisuća kvadratnih metara.
Tijekom prošle godine zaradio je procijenjenih 45 milijuna dolara putem Google Adsensa i partnerstava s robnim markama. Mann također vodi kreatorsku agenciju (5th Quarter Agency) i kozmetički brend (LiveGlam).
3. Matt Rife
Zarada: 50 milijuna dolara
Ukupan broj sljedbenika: 30,4 milijuna
Prosj. Angažman: 3%
Ocjena poduzetništva: 3
Komičar Matt Rife iskoristio je svoju digitalnu popularnost kako bi napunio fizičke prostore. Stand-up komičar, koji je 2022. postao viralan na TikToku zahvaljujući svom radu s publikom, zaradio je desetke milijuna ove godine rasprodavši otprilike 30 nastupa uživo svakog mjeseca. U međuvremenu, na Netflixu glumi u dva specijala.
4. Charli D’Amelio
Zarada: 23,50 milijuna dolara
Ukupan broj sljedbenika: 213,5 milijuna
Prosj. Angažman: 0,27%
Ocjena poduzetništva: 4
Charli D’Amelio proglašena je TikTokericom s najvećom zaradom 2021., kad je imala 18 godina, pokazujući svijetu svoje plesačke vještine. Nekoliko godina i tisuću imitatora kasnije, D’Amelio ostaje među najpraćenijim ljudima na TikToku. Također je se može naći kako vodi reklamne kampanje za Garnier i pokreće svoju liniju obuće D’Amelio Footwear. Charli dolazi na Broadway, kao Charmian u mjuziklu & Juliet.
5. Stokes Twins
Zarada: 20 milijuna dolara
Ukupan broj sljedbenika: 113,7 milijuna
Prosj. Angažman: 3,09%
Ocjena poduzetništva: 3
Identični blizanci Alex i Alan Stokes vode jedan od najbrže rastućih YouTube kanala. Njihovi videozapisi šala, izazova i vlogova redovito privlače više od 40 milijuna pregleda. Par sada ima više od 100 milijuna pratitelja na TikToku, Instagramu i YouTubeu. Tijekom posljednjih 12 mjeseci, video zapisi ovog para privukli su više od 4 milijarde pregleda.
Ovo je samo pet najuspješnijih influencera, ali drugi su također iza sebe imali uspješnu godinu. U prvih 10 još su i Dixie D’Amelio, a slijede ju Mark Rober na 7. mjestu, a na 8. se nalazi Alex Cooper. Devetu su poziciju zauzeli Rhett & Link iz YouTube emisije Good Mythical Morning, a Top deset je zaokružio Khaby Lame.
Voljeli ih ili ne, sigurno ste čuli za neke od spomenutih influencera, što nije ni čudno s obzirom na širinu njihove publike. Ova je industrija postala izrazito unosno, a njezin dokazani rast pokazuje da se neće toliko brzo promijeniti.