Različite generacije radnika donose različite perspektive te imaju drugačija očekivanja od svojih radnih mjesta. O radnim navikama i kvalitetama Gen Z radnika, priča se već neko vrijeme, a istraživanja pokazuju da se zaista razlikuju od svojih starijih kolega. Naime, Generacija Z ističe kako je posebno nezadovoljna svojim poslom.
Istraživanja, provedena u posljednjih nekoliko godina, pokazuju da su pripadnici ove generacije manje zadovoljni svojim poslom,u usporedbi s njihovim starijim kolegama.
Prema rezultatima ankete provedene u svibnju prošle godine, manje od polovice radnika koji pripadaju Generaciji Z izrazilo je zadovoljstvo svojim radnim mjestom. Ovi podaci ukazuju na duboko ukorijenjen problem među radnicima ove dobi.
Usporedba s prethodnim istraživanjima dodatno naglašava to nezadovoljstvo. Na primjer, istraživanje provedeno 1995. godine među pripadnicima Generacije X, koji su tad bili mlađi od 30 godina, pokazalo je da su se istaknuli kao poslovno najzadovoljnija generacija u tom trenutku.
Jedan od ključnih faktora koji doprinosi nezadovoljstvu Generacije Z je razlika u poslovnim prioritetima. Dok su za nove radnike plaća i napredak u karijeri ključni, stariji radnici često više cijene zadovoljstvo samim poslom.
Nakon što su svjedočili izazovima koje su milenijalci doživljavali, poput lažnih obećanja o brzom napretku u karijeri, mladi radnici iz Generacije Z često su oprezniji i manje skloni vjerovati obećanjima poslodavaca.
Usprkos tome što žele brzo napredovati, Generacija Z ipak prioritizira slobodno vrijeme i ravnotežu između poslovnog i privatnog. Zbog ove kontradikcije, često se osjećaju toliko nezadovoljnim u svom poslovnom okruženju.
Sukob između ambicije i želje za ravnotežom između poslovnog i privatnog zadovoljava sve više poslovnih okruženja, uvođenjem strategija poput hibridnog rada te poticanjem zdravih radnih navika, s kojima će se osigurati produktivnost i zadovoljstvo radnika.