Ambiciozni radnici dobivaju mnogo savjeta na početku svoje karijere o tome kako napredovati. Jedan uobičajeni savjet glasi: ''budite među prvima koji će doći u ured i zadnji otići'' kako biste svom šefu pokazali da ste predani poslu.
Brianna Doe se tako osjećala. Kad je marketinška stručnjakinja započela svoju karijeru prije desetak godina, često bi rano dolazila u ured i radila dugo "kako bi pokazala da imam želju i motivaciju te da želim rasti unutar tvrtke."
Doe je bila nestrpljiva pokazati svom voditelju i ljudima izvan svog odjela da može "i više od toga", i smatrala je da "odličan način da to učini je da bude prva koja se pojavi i posljednja koja ode", otkrila je Doe za CNBC.
Otkrila je kako joj je ta praksa stvorila cikluse karijere u kojima se osjećala kako izgara na radnom mjestu, gledajući unatrag, Doe prepoznaje da dobronamjerni savjeti često dolaze s upozorenjem da dugi rad pokazuje vašu predanost poslu nauštrb vašeg osobnog vremena i života.
"U životu nisam imala nikakav sklad između posla i života", otkrila je Doe, koja sada vodi vlastitu marketinšku agenciju Verbatim. Ističe kako: "Vjerujem da je to zastarjelo mišljenje, pogotovo sada kada smo ušli u ovo novo doba postavljanja granica i davanja prioriteta našem mentalnom zdravlju."
Stacie Haller, glavna savjetnica za karijeru u ResumeBuilderu s više od 30 godina iskustva u zapošljavanju, slaže se s Doe i za CNBC je objasnila kako: ''Mislim da su ljudi ovih dana dovoljno pametni da znaju da to što sjedite u uredu osam sati dnevno ne znači nužno da ste produktivan zaposlenik''.
Bolji način da napredujete
Umjesto toga, postoji mnogo drugih načina da iskoristite svoje vrijeme kako biste pokazali da ste uzbuđeni oko posla i da želite rasti.
Haller savjetuje: "Uspostavite odnose, pronađite mentora, upoznajte tim. Promatrajte uspješne ljude, pogledajte kako rade i djeluju i pitajte ih za savjet.''
Objašnjava kako su radnici generacije Z u dobroj poziciji da daju prioritet izgradnji radnih odnosa koji im mogu pomoći kroz karijeru i ističe kako: ''To je ono što biste trebali raditi u uredu. Nemojte se usredotočiti na to da stignete ranije i ostanete do kasno samo kako biste bili uvjereni da ste vrijedan radnik. To neće biti dovoljno.''
I ta poruka mora doći s vrha.
Doe vjeruje da bi šefovi trebali preispitati svoja očekivanja ako su usredotočeni na vrijeme koje zaposlenik provodi za svojim stolom, a ne na ono što dovršavaju ili na to kako izražavaju svoje ambicije.
“Ako vaš novi zaposlenik odlično radi posao, a oni od vas traže više prilika i žele biti na različitim projektima, to bi trebalo više govoriti nego netko tko samo ostaje duže od vas”, objasnila je. Uz sve ovo rečeno, Haller dodaje da je važno slijediti vodstvo svog tima u smislu kada se pojaviti i kada napustiti radno mjesto.
Pridržavajte se kulture: ''Dođite na vrijeme, nemojte kasniti, nemojte propuštati sastanke i "nemojte imati jadne isprike", govori Haller. Naposljetku, ona kaže: "Ako su svi tamo od 8:30 do 6, budi tamo od 8:30 do 6. Ali ako se pojavljuješ u 7 samo da bi samo sebi ukazao na nešto, to je pomalo ludo.", savjetuje stručnjakinja.
Sam dolazak i odlazak s posla nešto je što se treba poštovati, a ostajanjem ili ranijim dolaskom zapravo ne postižemo željene rezultate. Biti ambiciozan i želja za poslovnim napretkom odlične su osobine radnika, no bolje je uložite vrijeme na konkretna rješenja i probleme, nego se zamarati s takvim stvarima. Tako bar tvrde stručnjaci.