Time su se usprotivili pokušajima usporavanja prijedloga za prijelaz Europe na električna vozila, izvijestio je Reuters.
Ovo itekako ima smisla s obzirom na rast cijena pogonskih goriva zbog kojih nam novčanik ima znatno više mjesta.
Glasovanje podržava planove Europske unije u smanjenju neto emisija koje zagrijavaju planet za 55 posto do 2030., u odnosu na razine iz 1990. Cilj je takvoga plana brže smanjenje emisija iz industrije, energetike i prometa.
Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Europske komisije kojim se zahtijeva stopostotno smanjenje emisije CO2 iz novih automobila, što bi onemogućilo prodaju vozila na fosilna goriva u EU od tog datuma.
Pritom, odbačeni su pokušaji nekih zakonodavaca da oslabe cilj na smanjenje CO2 od 90% do 2035. godine.
Cilj je ubrzati prijelaz Europe na električna vozila i ohrabriti proizvođače automobila na velika ulaganja u elektrifikaciju, uz pomoć drugog zakona EU-a koji će od zemalja zahtijevati ugradnju milijuna punjača za vozila.
Jan Huitema, glavni pregovarač parlamenta o ovoj politici, izjavio je kako će kupnja i vožnja automobila s nultom emisijom postati jeftinija za potrošače.
Proizvođači automobila, uključujući Ford i Volvo, javno su podržali plan EU za zaustavljanje prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035., dok drugi, uključujući Volkswagen, nastoje prestati prodavati takve automobile u Europi do tog datuma.
Neke grupe, kao što je Njemačko udruženje automobilske industrije VDA, smatraju da trenutni plan kažnjava alternativna goriva s niskim udjelom ugljika i da je prerano za njega, s obzirom na neizvjesnost uvođenja infrastrukture za punjenje.
Glasnogovornik VDA izjavio je kako su njihove pozicije transparentne te da je njihova misija razvijati najbolja rješenja sa svima koji su uključeni.
Električni automobili i plug-in hibridna vozila činili su 18% novih osobnih automobila prodanih u EU prošle godine, iako je ukupna prodaja automobila pala tijekom godine zbog nestašice poluvodiča, prema Europskom udruženju proizvođača automobila.
Promet proizvodi četvrtinu europskih emisija koje zagrijavaju planet, a staklenički plinovi iz tog sektora porasli su posljednjih godina, prijeteći naporima sprječavanja opasnih razina klimatskih promjena.