U pitanju može biti kostim bilo koga ili bilo čega. O cosplayu da ne pričamo! Tijekom godina, nakupilo se svakakvih bisera.
Izvor fotografija: Instagram
Kao što vidite, kombinacije nisu razočarale – studenti su i više nego opravdali pohađanje umjetničkih smjerova.
Direktor globalnih komunikacija Kyoto Universityja David Hajime Kornhauser objasnio je Bored Pandi kako Sveučilište ima dugu anti-autoritarnu tradiciju te da, iako nužno ne odobrava ovakve poteze, njihovi korijeni sežu dosta unatrag.
Konzervativna administracija Sveučilišta pokušala je 2011. stati na kraj toj tradiciji službenim upozorenjem budućim diplomantima da će na svečanosti biti dopuštena samo klasična ili narodna nošnja.
Rezultat je bilo masovno ogorčenje naroda – i ne samo u Kyotu, nego u cijelom Japanu, te nagli pad interesa za sveučilište.
Pogađate – sljedeće godine sve je opet bilo isto, čak još inventivnije.
Ipak, ne sudjeluje cijela studentska populacija u takvom ponašanju. Kornhauser procjenjuje da se manje od 10 posto studenata odluči obući na svoju ruku.
No to nije jedino što obilježava spomenuto sveučilište.
Svake godine u studenom održava se veliki festival i grupa studenata pokušava se popeti na zgradu Sveučilišta, a Sveučilište to mrzi i pokušava to spriječiti, kaže Kornhauser i dodaje kako to nije ništa naspram ’70-ih.
Studenti su tada zauzeli zgradu, a bilo je interventne policije i vodenih topova. Veliki metež, požari, i sl.
Također, tradicija kostima definitivno seže do ranih ’70-ih, kada je bilo mnoštvo prosvjeda općenito, čak povezanih s Vijetnamskim ratom, zaključuje Kornhauser.
Današnje kostime povezuje sa suprotstavljanjem autoritetu.
Osim toga, postoje i prilično zanimljivi romani o Sveučilištu, od kojih su neki pretvoreni u popularne animirane serije i filmove na temu studentske kulture i okruženja, ističe Kornhauser.
Yanislava Gocharenko s Odessa National Economic Universityja uvjerena je kako prilika za izražavanje i pokazivanje individualnosti nije samo fenomen samoreprezentacije ličnosti studenata, već pridonosi i upravljanju javnom pozornošću te promicanju jedinstvenog brenda sveučilišta na tržištu obrazovnih usluga; kao obrazovne institucije koja potiče manifestacije ekskluzivnosti, originalnosti razmišljanja i kreativnosti među studentima.
Takav pedagoški pristup nedvojbeno je vrlo uspješan, kako u smislu obrazovanja studenata kao originalnih ličnosti, tako i u smislu stvaranja nestandardne slike sveučilišta, za čije tradicije zna cijeli svijet, kazala je Bored Pandi Gocharenko.