Kako su došle reklame, snalažljivi korisnici su počeli kopati načine da se te reklame zaobiđu. Neki korisnici su samo…wait for it… oguglali na reklame, strpljivo su čekali gumb koji im dopušta da preskoče oglas. Youtube je postao sve okrutniji – sve više reklama ne možeš uopće preskočiti, a sada ih je i sve više.
Youtube is getting comfortable with these 15 second unskippable ads
— B. (@buhlethefirst_) September 27, 2022
Cijenimo stvaratelje sadržaja na Youtubeu koji ne monetiziraju svoje videe pa ni nemaju nikakvih reklama, ali oni su sve rjeđi – jer i oni moraju od nečega živjeti, a stvaranje sadržaja konzumira puno vremena.
Očito je što Youtube pokušava s toliko reklama. Ili zaraditi na prikazanim reklamama ili te natjerati da se pretplatiš na Youtube Premium.
Sada se šire vijesti kako će i sadržaj rezolucije 4K biti dostupan samo korisnicima Youtube Premiuma.
Dio korisnika na Redditu i Twitteru dijeli screenshote koji jasno prikazuju 4K rezoluciju videa kao opciju uključenu u Youtube Premium.
So, after testing up to 12 ads on YouTube for non-Premium users, now some users reported that they also have to get a Premium account just to watch videos in 4K. pic.twitter.com/jJodoAxeDp
— Alvin (@sondesix) October 1, 2022
YouTube is restricting 4K playback to Premium subscribers in their latest test pic.twitter.com/sCjSyQBw9n
— Dexerto (@Dexerto) October 4, 2022
TeamYoutube je reagirao na Twitteru uz odgovor jednom korisniku kako je u pitanju eksperiment (ali je u trenutku finaliziranja ovog teksta tweet nedostupan). Istina je da Youtube često testira nove opcije (koje nam se ne sviđaju uvijek), ali kako je krenulo – moguće je da će 4K biti stavljen pod ključ. Dok ne platiš da otključaš.
Osobno sam se odlučio na Youtube Premium prije nekoliko mjeseci jer je Youtube uvjerljivo usluga koju najviše gledam, a dio mojih navika uključuje i Smart TV uređaje kojima ne pomažu ni adblockeri ni Vanced. Uzeo sam trial na tri mjeseca i, klasično hrvatski, odmah sam otkazao pretplatu s planom da ću zadržati ta tri mjeseca. To se i dogodilo, ali kada je probni period istekao, dogodilo se nešto najgore ikad – obični Youtube s milijunima oglasa. Ni ne znaš koliko boli dok ne probaš Premium koji je uvjerljivo superiorna usluga.
Nekoć sam se, još kao student, bunio i protiv plaćanja Spotifyja jer je besplatna verzija nudila toliko toga. Doduše putem VPN-a jer nije bio dostupan u Hrvatskoj. Sada je plaćanje Spotify Premiuma normalna stvar jer je obična verzija – bolna! Šest preskakanja pjesama u sat vremena? Oglasi? Pomiješan redoslijed pjesama na albumima? Ne, hvala. Pitanje je vremena kada će Youtube do kraja izabrati nasilje da si poveća bazu pretplatnika, a i narod će se naviknuti.
I nikad ne zaboravite – ništa nije uistinu besplatno.