Stefan Falk međunarodno je priznati stručnjak za psihologiju na radnom mjestu, s iskustvom od 30 godina, koji pomaže tvrtkama kako da se nose s pretjerano sebičnim zaposlenicima, posebno onima čije ponašanje može biti štetno po druge.
Ovih je pet toksičnih fraza, koje vrlo sebični i ovlašteni pojedinci uvijek koriste, istaknuo i objasnio kako se nositi s njima, prenosi nam CNBC.
1. „Svaka povratna informacija je uvredljiva.“
Toksični ljudi svaku konstruktivnu povratnu informaciju tumače kao osobni napad. Odbijaju prihvatiti univerzalnu istinu da uvijek ima mjesta za rast. Oni vjeruju da ne mogu pogriješiti, što ih čini preosjetljivima na svaku sugestiju da bi se njihov rad mogao poboljšati.
2. “Moje ideje su vrijedne i uvijek zaslužuju ozbiljno razmatranje.”
Koliko god prosječni zapravo bili, toksični su ljudi skloni pretpostaviti da vrijede više od ostalih. Zanemaruju istinu da većina naših ideja, mišljenja i prijedloga ima mane, bez obzira na trud koji u njih uložimo.
3. “Njihov uspjeh dolazi na teret drugih.”
Visoko toksična osoba ima tendenciju biti manje uspješne od nekoga tko svoje egocentrične tendencije usmjerava prema pomaganje drugima. Ne vide vrijednost podrške drugima oko sebe, a misle da su uspjesi drugih ljudi nepravedni i rezultat posebnog tretmana.
4. “Zašto me uvijek pokušavaš kontrolirati?”
Toksični ljudi ne vole šefove koji daju jasne upute ili postavljaju očekivanja. Za njih su upute, u najboljem slučaju, samo sugestije ili, u najgorem slučaju, pokušaj da se prema njima loše postupa.
5. “Ne poštuješ me time što se ne slažeš sa mnom.”
Toksični ljudi očekuju priznanje za svoje iskustvo i perspektive te pokazuju malo interesa za učenje od drugih. Kada im netko ponudi drugačiju perspektivu, oni to ne vide kao priliku za učenje, već kao znak neznanja.
Kako se nositi s pretjerano sebičnim i ovlaštenim ljudima
1. Izbjegavajte ih, ako i kada je moguće.
Druženje s toksičnim ljudima obično dovodi do negativnih rezultata. Nažalost, oni su široko rasprostranjeni, pa je naučiti kako se s njima nositi ključno za oblikovanje vlastitog uspjeha i budućnosti.
2. Postavite jasne granice.
Prozovite ih kad njihovo ponašanje prevrši mjeru. Postavljajte pitanja „Možete li pojasniti kako takvo ponašanje koristi tvrtki?“ ili „Vjerujete li doista da ovo ponašanje služi vašim najboljim interesima?“. U najmanju ruku, možete jasno dati do znanja da vam njihovo ponašanje nije prihvatljivo i da je štetno za vaš radni odnos.
3. Educirajte ih o rizicima s kojima se suočavaju.
Sebičnost ima mnogo negativnih učinaka koje možete spomenuti. Na primjer osobe koje misle samo na sebe mogu dobiti tunelski vid koji utječe na sve, od zadataka preko interakcije do učenja, i dugoročno im neće poslužiti. Možete ih upitati je li ih iscrpljuje doživljavanje svakog komentara kao osobne uvrede ili čini li ih to nervoznima, frustriranima ili opterećenim negativnim mislima.
U oba slučaja znajte da možda nećete dobiti odgovor kojem ste se nadali, ali pristupite li razgovoru s autentičnim zanimanjem, mogli biste vidjeti pozitivni pomak i u konačnici obuzdati toksičnost neke osobe.