Profesor s Harvarda, Joseph Fuller, proveo je veći dio desetljeća proučavajući i radeći s nekima od najuspješnijih ljudi svijeta. Na njegovom se popisu suradnika nalaze uspješni pojedinci iz raznih polja, od direktora s liste Fortune 500 do dobitnika Nobelove nagrade.
Kroz suradnju s njima primijetio je što izrazito uspješne osobe izdvaja od ostalih, a otkrio je kako razlog tomu nije njihovo samopouzdanje ili poslovna sposobnost, već njihova prilagodljivost.
"Oni nisu vezani za neki unaprijed određeni put karijere koji su odredili kao studenti ili kad su započeli svoj prvi posao", rekao je za CNBC i nastavio "Oni su otvoreni za neočekivane prilike i prihvaćaju promjene umjesto da ih se boje.".
Sjajno je postaviti ciljeve u karijeri i stvoriti vremenski okvir za njihovo postizanje, no opasnost, kako ističe Fuller, leži u velikom oslanjanju na vlastite preferencije zbog kojih postajemo zatvoreni za neočekivane prilike ili nas je strah skrenuti sa zacrtanog puta prema uspjehu.
Stručnjak je istaknuo dva primjera. ''Na primjer: možete odbiti posao u malom startupu koji vas uzbuđuje i dobro plaća jer ste uvijek planirali raditi za veliku, poznatu tvrtku. Ili biste mogli doći u iskušenje da potražite novi posao, čak i ako ste zadovoljni svojom trenutnom ulogom, jer nećete biti unaprijeđeni tako brzo kao što ste mislili. ''.
U oba slučaja, ''zanemarujete ono što vas motivira ili zanima i umjesto toga dopuštate da vam kruta očekivanja vode karijeru”, zaključio je Fuller. "Ta vrsta tvrdoglavog mentaliteta neće vas odvesti daleko.", nadodao je.
Usredotočite li se na određeni put karijere, riskirate previdjeti druge kvalitetne mogućnosti u vlastitom profesionalnom životu, dodaje Fuller.
Vještina koja je vrlo tražena, ali "rijetko se može pronaći"
Prema nedavnom istraživanju LinkedIna, prilagodljivost je meka vještina koja se "sve više traži" u širokom rasponu industrija.
Potreba za fleksibilnim, otpornim zaposlenicima na radnom mjestu, utvrdio je LinkedIn, izravan je rezultat promjena u radnoj snazi nakon pandemije: Uspon umjetne inteligencije, široko prihvaćanje daljinskog i hibridnog rada kao i pet generacija, od kojih svaka s drugačijim stilom komunikacije i žargona, sada rade zajedno.
Poslodavci žele zaposliti ljude koji se mogu brzo prilagoditi ovim tekućim promjenama, kaže potpredsjednik LinkedIna Aneesh Raman. ''Prilagodljivost je najbolji način da imate agenciju upravo sada”, napominje u izvješću.
''Ljudi se boje isprobati nove stvari i doživjeti neuspjeh, ali ne možete rasti bez da izađete izvan svoje zone udobnosti.'' istaknuo je Fuller.