Svijet se brzo mijenja, a sve zbog brzih promjena u tehnologiji i praksi koje utječu na promjene radnih mjesta. Uzrokovano tim poslodavci sve više cijene vještine poput kritičkog razmišljanja, prilagodljivosti i emocionalne inteligencije.
Na tragu toga često ćete se susresti s pitanjem "Kako definirate uspjeh?". Ono je sve češće na razgovorima za posao, a način na koji definirate uspjeh utječe na vaše prioritete, ciljeve i pogled na svijet.
Poslodavci uvode ovo pitanje jer žele uvid u vašu osobnost kako bi utvrdili odgovarate li kulturi. Oni također žele znati kako postavljate ciljeva i motivirate se za njihovo postizanje.
Menadžeri za zapošljavanje vole ovo pitanje jer je otvoreno. To znači da ne možete jednostavno dati odgovor "da" ili "ne". Vaš odgovor mora biti dovoljno detaljan i iskren da biste ostavili dobar prvi dojam.
Ipak, na to pitanje nije lako odgovoriti, a drugu priliku nije baš lako dobiti. Zato pitanju ''Kako definirate uspjeh?'' morate oprezno i smisleno pristupiti. Srećom, časopis Forbes, priskočio je u pomoć pri rješavanju ovog teškog pitanja i ponudio neke smjernice i savjete kako njime postići ono što želimo.
Prvi od savjeta jest taj da se osvrnete na postignuća na koja ste najviše ponosni. Zatim potražite uzorke među njima. Na primjer, ako su vaša najistaknutija postignuća usredotočena na podučavanje i mentorstvo, uspjeh možete definirati kao razvijanje drugih.
Drugi je savjet temeljno istražiti kako tvrtka definira uspjeh. Na primjer, velika korporacija može jako naglašavati krajnji rezultat, dok će se neprofitna organizacija više usredotočiti na ostvarivanje pozitivnog utjecaja u zajednici. Koristeći to znanje, formulirajte odgovor koji odražava vaše vrijednosti i vrijednosti tvrtke.
Također vam pri odgovoru na potanje može pomoći i vaša mogućnost pripovijedanja i naracije. Treba odrediti najvažnije podatke koje želite podijeliti, a koristiti imena i detalje kod pričanja uvelike pomaži kod uspostavljanja emocionalne veze.
Naravno, ništa ne dolazi samo od sebe, zato se za odgovor treba pripremiti i uvježbati ga, kako bi se činio što prirodniji.
Sada znate da je, kao i kod većine stvari, ključ u vježbi i pripremi. Treba prepoznati koji je cilj i vizija poslodavca te pronaći dodirne točke s njim, a cijelu interakciju treba dobro uvježbati.
Tako ćete eliminirati osjećaj treme, a u konačnici ostaviti dobar dojam i povećati si šanse za posao.