Report

Živimo li u Matrici? Fizičar tvrdi kako je pronašao dokaze da živimo u simulaciji

računala na stolu s brojkama kao iz filma Matrix
računala na stolu s brojkama kao iz filma Matrix Foto: unsplash.com
Znanstvenik Melvin Vopson, profesor fizike na Sveučilištu u Portsmouthu, tvrdi kako ima novo istraživanje koje bi moglo ukazati na stvarnost ljudi koji žive u simulaciji. Fizičar je otkrio novi zakon fizike koji bi mogao dokazati da živimo u svemiru koji je u stilu Matrixa.

Profesor Vopson je prethodno objavio istraživački rad u kojem sugerira da informacije i elementarne čestice imaju masu sličnu ljudskom DNK, a prošle je godine istraživanjem otkrio novi zakon fizike nazvan „drugi zakon informacijske dinamike“, koji objašnjava kako se informacija ponaša. Novi bi zakon mogao pomoći u predviđanju genetskih mutacija u organizmima i njihovih ishoda.

računala na stolu s brojkama kao iz filma Matrix ekran računala sa brojkama i slovima kao iz filma matrix Foto: Folder.hr

Njegovo se istraživanje temelji na drugom zakonu termodinamike, koji utvrđuje entropiju, mjeru nereda u izoliranom sustavu, koja se povećava ili ostaje ista. Profesor Vopson je predvidio da će se entropija u informacijskim sustavima također povećavati s vremenom, no otkrio je da ona zapravo ostaje ista, pa čak i polako opada. Ta ga je činjenica dovela do zaključka da bi drugi zakon informacijske dinamike, ili infodinamika, mogao značajno utjecati na genetička istraživanja i teoriju evolucije.

„Moje studije ukazuju na bizarnu i zanimljivu mogućnost da ne živimo u objektivnoj stvarnosti i da bi cijeli svemir mogao biti samo super napredna simulacija virtualne stvarnosti“, napisao je profesor Vopson u studiji.

Dodao je da način na koji se uklanja višak informacija nalikuje ‘računalnom brisanju ili komprimiranju otpadnog koda’ kako bi se uštedio prostor za pohranu i povećala snaga. I, kao rezultat toga, podržava ideju da živimo u simulaciji. Međutim, dodao je kako je potrebno više testiranja da bi se ova teorija dokazala.